CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, July 21, 2010

Selamat Pengantin Baru : Ayeen & Amir

raja sehari Ayeen & Amir
( persalinan ala barat - sebelum majlis pemotongan kek kerkahwinan )

acara potong kek disaksikan oleh ibubapa kedua belah pihak

pasangan berpakaian adat keturunan Orang Sungai sebelah bapa perempuan

khemah jamuan tetamu.- tema purple....all in purple - so sweet


selepas jamuan - para tetamu akan naik ke pentas dan bersalaman dengan pengantin

dan selepas itu akan meletakkan sumbangan dalam pasu yang disediakan 
ini adalah adat Bugis .... senang macamni kan !

ini adalah majlis sebelah malam ....
biasanya majlis sebelah malam lebih meriah berbanding siang
majlis diserikan lagi dengan  kumpulan gamelan 

****
majlis perkahwinan ini berlangsong selama 3 hari @ 3 malam
malam pertama adalah majlis kenduri arwah

Jumaat - jam 9 pagi majlis pernikahan di masjid

malam kedua adalah majlis berinai ikut adat Brunei ( keluarga ini ada keturunan Brunei ) - katanya tak tidur sampai ke pagi sebab berinai - & memakai bedak dibadan selapis demi lapis....

Sabtu - mulai jam 1 - 5 petang jamuan tetamu & persandingan 
sebelah malam - majlis yang di hadiri oleh kami....

*****
suprise untuk kami adalah ......hubby diminta berucap mewakili keluarga &
kami disandingkan sempena ulangtahun perkahwinan kami !

*****
didoakan semoga sentiasa berbahagia hingga keakhir hayat

****
oooppppssss....maaf gambar tak jelas ....tak pro gitu la...

20 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

Tetiba rasa nak naik plamin cantik tu.....

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

moga bahagia ke Syurga
begitujuga pengantin lama tu

Wassalam

Mak Su said...

slamat pengantin baru buat mereka

al-lavendari said...

kenapa tak tunjuk gambar awak berdua disandingkan ?

n@m@n said...

hehe..saya pun nak tanya sama macam al-lavendari

nadz said...

Assallamualaikum Cikgu Sonata,
Berjalan-jalan lagi ek..seronoknya dapat pula ke Sabah..
Selamat pengantin lama buat mereka cikgu n hubby...Bahagia sentiasa.

kak su said...

Salam Sonata

Betul kata2 kedua adik di atas, mana gambar pengantin berpengalaman
?????

Lain tempat lain adatnya.

Wslm

sonata anak kancil said...

Faiz : naik aje le...

sonata anak kancil said...

Rozali : W'salam...terima kasih yang tidak terhingga

sonata anak kancil said...

Mak su : Terima kasih bagi pihak mereka

sonata anak kancil said...

Al- lavendari : baju baru tak siap...

sonata anak kancil said...

Naman : nanti gambar tu blur...

sonata anak kancil said...

Nadz : w'salam...terima kasih...yang lama ni makin mantop

Kak Nora said...

Jasa bonda dan ayahanda angkat dikenang. Begitu rupanya adat perkahwinan di sana. Terima kasih Cg.

sonata anak kancil said...

Kak su : dah masuk muzium...!

sonata anak kancil said...

Kak Nora : ini pun tak 100% ikut....sebab kekangan masa

Zaitun said...

Selamat pengantin baru buat mempelai.Kak Zai nak tengok pengantin lama...hehehe.

sahromnasrudin said...

salam ziarah..mmg cantik pelamin tu :-)

piewahid said...

semoga berbahagia dunia akhirat
kepada kedua mempelai :)

rosli said...

Salam Hjh Zaleha,

Semoga jodoh kekal hingga akhir hayat kepada pengantin baru dan pengantin lama.

Bagus dapat info dan budaya di sana.

p/s saya pernah ke Tawau tahun 1995, hotel yang sama Hjh menginap tu, depan ke belakang hotel ada masjid. Best ikan masin baru dari Tawau