CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, July 27, 2010

Sehari di Tianjin - yang dilihat

Sambung lagi kongsi cerita di Tianjin - sepanjang perjalanan dari Beijing ke Tianjin - 
bandar Tianjin jauh sangat moden & luas - jalanraya dalam bandarnya luas - kenderaan banyak tapi tidak menunjukkan kesesakan seperti dibandaraya di negara kita...jika berhenti di trafic light pun tak lah lama sangat nak menunggu...kenderaan nampak seperti bersimpang siur - bercampur aduk dengan rakyatnya yang berbasikal tapi tidak ada kemalangan berlaku !

Bandar Tianjin yang di snap dalam perjalanan menuju ke pusat bandar

Pemandangan bandar Tianjin yang disnap dari hotel di tingkat 10 

Persekitaran Tianjin


landscape ni depan restoren tempat kami dinner



basikal ini menggunakan bateri dan juga boleh dikayuh

ni nak panggil apa?
ini adalah sebuah motorsikal biasa tapi telah diubahsuai seperti ini
untuk mengangkut penumpang

10 comments:

Jejaka Desa said...

Lawo moto ter.Dah tentu tak basoh

Aki44 said...

Salam SAK...

Bukan dikernakan banyak kenderaan dijalanan yg mengakibatkan kecamukan dijalanraya tetapi dikernakan makluk yg hilang kewarasan ketika berada dijalanan.

rezeki said...

salam cikgu sak

rasanya kat tianjin byk org islam

sahromnasrudin said...

salam..mrk lebih maju dari kita ;-)

Kak Nora said...

Salam cg,
Ada akak nampak motobasikal seperti itu di Melaka. Agaknya pemiliknya orang 'sinun'. Tapi kenderaan ini belum diluluskan oleh JPJ kita lagi.

sonata anak kancil said...

Jejaka Desa : kalau la kat sini ade macam tu...jejaka jadi drebar...he3x

sonata anak kancil said...

Aki44 : itu manusia ikut nafsu ! Terima kasih follow AGK...tapi Aki44 tak ade blognya!

sonata anak kancil said...

Rezeki @ Pak Itam : W'salam ...mungkin ramai lah...sebab kat China kan orang Islam yang ramai - kita je tatau mereka tu Islam ke melainkan jumpa kat maasjid

sonata anak kancil said...

Sahromnasrudin : memang mereka lebih maju dari kita ! sekaranag tengoklah jugak barang2 mereka melimpah2 dalam negara kita !

sonata anak kancil said...

Kak Nora : kat mana tu ? ade ke ??? kak Nora selalu berjalan kat bandar tu mungkin jumpalah...saya jarang ke bandar hilir ! kalau hujung minggu lagi lah - malas sebab sesak....menci betul