CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, July 3, 2010

Angkara manusia

angkara manusia ni lah jadinya....


buah mempelam ni diberi oleh Mak Anjang Esah masa aku ke Mersing minggu lepas. Masa tu buah ni dah masak pun....Si Farahin pulak letak dalam esbok....terperok kat belakang2 sayur berbungkus dalam plastik...apa lagi...hari ni aku membongkar esbok...ternampak lah buah mempelam ni....ni lah akibatnya kalau dah tersorok kat belakang...pulak tu kalau aku tak kopek tak adelah "manusia2" lain nak mengopeknya....makan nak...kopek tak mahu....
emaknya jugaklah yang terhegeh2 mengopek....


daripada 8 biji - buang yang dah agk lunyai busuk - 
yang dapat diletakkan dalam pinggan banyak ni aje....
.....tak kisahlah...mana yang boleh dimakan - makan aje le.....


yang ni pulak angkara si manusia jugak....nak tak nak aku humban segala khazanah dari dalam bilik aku letak kat bilik belakang ni.....gasak la...bilamana aku nak mengemas semula - pelan2 aku buat la.....nasib baik bilik belakang ni tuannya tak ade....kalau tuan nya ade ...mahu tak mengamuk! he3x....bilik Si Fahd yang duduk kat asrama....


bawah ni pun angkara manusia yang hari ni baru boleh datang untuk menegcat dalam bilik aku weh...harap hujung minggu je boleh buat..... lagi tak siap lagi tu le aku tak bayar lagi!
semua mende kena kasi clear...senang dia nak mengecat...habis semua tempat kena tutup dengan kertas / dengan kain....kalau tak lagi lah haru............


sampai minggu depan gamaknya baru lah semua khazanah tu clear!
ingat2 rasa nak buat garaj sale la...ha3x....


bye....sedang menunggu orang Tawau akan sampai kat Melaka Sentral dari KL
nak register anaknya esok kat UTem, Melaka

22 comments:

nadz said...

Assallamualaikum Cikgu Sonata,
Amboi pagi-pagi Sabtu ni panjang gak leternya..hihi biasalah..setiap hari cuti begitulah seorang emak ..banyak nak dilakukan..
Selamat menyambut tetamu
w/salam.

sonata anak kancil said...

Nadz : sat lagi check email...jom kita bersembang di sana

مسافر_اسلام said...

Salam ziarah cikgu, apa kbr?
Mesti penat kan...buat2 berihat ya..
senang2 ke blog MI.
wasalam

sonata anak kancil said...

MI : sihat2 aje MI...harap MI pun sihat jugak ye...okey-okey le ni jugak nak ke blog MI

Kamsiah said...

mcm anak2 saya jugak la...rambutan,mempelam dll...kalau dikupas,simpan dlm peri ais,jap ja licin..kalau tak...tak amkan la jawabnya...

sonata anak kancil said...

kamsiah : gitu lah nama anak2...yang besar pun jadi anak2 kecik jugak!

cikgu isza said...

salam cikgu..
ahhh pelam tu sungguh mengiurkan..
time cutilah masanya nak ngintai semua angkara manusia ni kan cikgu?

hazeleyed lady said...

...kita kemas pelahan2 ye dik...nanti dah puasa lagi letih ek.
Apapapun...wish you a plasant weekend

sonata anak kancil said...

Cikgu Isza : setiap hari lihat angkara manusia...terutama kat sekolah lah! budak2 punya hal...macam2 kan

sonata anak kancil said...

hazeledy lady : tu lah fasal...puasa dah dekat ni...cepat beno masa berlalu

Bapak said...

esok pun adik Bapak no. 3 dan adik ipar Bapak no. 4 daftar kat Utem...

sonata anak kancil said...

Bapak : esok tolong hantar mereka ni saja...

penjejak maya said...

salam,

bersepah-sepah dulu bercantik-cantik kendian..

relevan said...

Mana yang boleh di recycle baik kita recycle saja..

sonata anak kancil said...

penjejak maya : masalah nya lepas kemas - tambah yang lain pulak!

sonata anak kancil said...

releven : tu le yang dok buat...tak habis2!

manzlie said...

salam from Makkah

nampak sedap jer mangga tuh...


wsalm

ONE ZABA said...

aku ingat kan cerita pasal buang baby lagi tadi...

sonata anak kancil said...

Manzlie : manis2 & sikit masam..biasalah kalau tak masam bukan manggala jawabnya

sonata anak kancil said...

OneZ : ko tak tahu ke...angkara manusia ni macam2...takkan kisah buang anak je

LiNda said...

alamak kak, buah mangga tuh dah buat saya terkecur ..

cuba akak selongkar lagi esbox tuh , ntah2 ada buah lagi tak ? ekeke

sonata anak kancil said...

Linda : hai...ade ape2 ke??? baik hang pi beli cepat2...akak punya dah habisssss.......ade buah limau yang tak dimakan2 lg !