CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, February 1, 2011

Tetamu seberang lautan !

Kapal dagang dari seberang
Penuh muatan kayu meranti
Dari Tawau tuan / puan datang
Orang Melaka senang hati


dengan girangnya sedang menjamu selera

2 tetamu yang berada di sofa tu ialah pasangan Cikgu Ramli & Cikgu Aishah ( baru sampai ) - rakan lama kepada keluarga Cikgu Mohd Shah & Cikgu Maryamah semasa mereka mengajar di Tawau - ( sekarang mereka bertugas di Muar, Johor ) dan bertemu di rumah Cikgu Sonata setelah sekian lama tak berjumpa - katanya lebih 20 tahun & kini bertemu di sini setelah bertemu di FB....
Inilah kesan jejak kasih & mereka dapat bertemu di sini! Rupa2nya Cikgu Ramli orang Melaka & sentiasa balik ke Melaka menziarah ibunya di Batu Berendam....

Tahniah kerana ikatan silaraturahim dapat dieratkan semula setelah lama tidak bertemu....

19 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

i think sofa tu lawa.. hehehe

Ummi Humaira said...

salam ...

semoga ikatan ukhuwah berkekalan...

IMANSHAH said...

salam kak

Terima kasih jemputan semalam..terbaca kisah mesir, tiba2 teringat akak..mujur dah balik

sonata anak kancil said...

Faiz : ohhh...tq - tq

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : insyaAllah begitu yang kita kehendaki...paling best lihat saja rakan2 PDKM ! bestnya....sape2 pun boleh join jadi ahli2 rakan maya @ rakan Sonata !

sonata anak kancil said...

ImanShah : Betul tu..akak pun teringat semasa berada di sana - atas jambatan Sg Nil....masa akak pergi tu mereka sibuk nak piliharaya...

nadz said...

Assallamualaikum cikgu Sonata,
mama nadz pun, bila mengikuti perkembangan tidak tenangnya Mesir..langsung teringat cikgu Sonata yang telah kesana dan memeriahkan N3 dengan cerita2 yang memikat hati mama nak ke sana...
..kena cancel rancangan dan impian ke Egypt.

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

moga ukhwah berkekalan
dan ceria selalu

Wassalam

Zaitun said...

Semoga persahabatan kekal abadi.

nur aisya humaira said...

Assalam kak soanata..:)

manisnya sebuah persahabatan..:)

mama ju, said...
This comment has been removed by a blog administrator.
mama ju, said...

aslkm cikgu

Tkasih call.Moga persahabatan terus terjalin walau di alammaya..

Miecyber said...

Jauh Tawau itu bah..

Tempah isteri melalui laman web

sonata anak kancil said...

Nadz : tu lah bila tengok2 dan dengar berita ni...terasa macam berada di sana pulak...tempat2 yang dilalui - jambatan dan kawasan bandarnya...ngeri - kalau dah terputus hubungan...susah! semoga semua rakyat M'sia selamat

sonata anak kancil said...

Rozali : w'salam. Itulah yang kita mahu...

sonata anak kancil said...

Zaitun : begitulah hendaknya

sonata anak kancil said...

Nur Aisya : semoga ukhuwah islamiah berkekalan

sonata anak kancil said...

Mamaju:w'salam ...persahabatan alam maya - jadi alam nyata!

sonata anak kancil said...

Miecyber : la ni tak rasa jauh...senang - terbang aje...macam naik bas jugak !