CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, February 11, 2011

kaki ayam

seperti biasa pagi2 sang suami & sang isteri sibuk menyiapkan diri untuk ke tempat kerje...

sang suami akan ke pejabat dengan keretanya  & sang isteri ke tempat kerje dengan keretanya juga

biasanya sang isteri akan ke tempat kerje lebih awal sikit daripada sang suami kerana tempat kerjenya menghala ke bandar & agak sesak kerana terpaksa berebut2 dalam perjalanan dijalan raya dengan ibubapa yang menghantar anak2 ke sekolah....

sebaik saja sang isteri tiba ke tempat kerjenya...tiba2 hphonenya berdering2....tengok2 kat screen  sahihlah sang suami calling2....ada hal @ ade le nak pesan itu ini....sebab kadang2 sang suami ini lupa nak beritahu sang isteri...

sang suami : hello sayang....

sang isteri : nape bang...

sang suami : sayang ade keluarkan kasut kerje abang dalam kereta tu...

sang isteri : mana la tahu ada kasut abang dalam kereta ni...

sang suami : semalam abang letak kasut kat belakang  bila dah habis meeting - pakai sandal aje masa balik....( lepas solat gamaknya tu ) - abang nak gi kerje ni...nak pakai kasut ape...kaki ayam lah jawabnya !!!

sang isteri : ( sambil ketawa......)...tak ape la bang... apa susah ...pakai aje le sandal ...lagipun abang tengahari  balik rumah ...dan sang isteri terus gelak lagi....( macam la tak ade kasut lain )

sang suami : nape awak gelak???

sang isteri : ye la....inilah kali pertama seorang pegawai pergi kerje berkaki ayam !!!

sang suami : apa lah awak ni.....okey - okey la...bye sayanggggg....

sang isteri : bye - bye...dan sambung gelak....

20 comments:

NzA said...

wakaka...mesti cun + mancho kan bos pi kerja brkaki ayam......

Myfrin's story said...

Haha.....hari tu mesti pejabat meriah nmpk bos berkaki ayam...:)

mamawana said...

Ingat story story pasal resipi kaki ayam... heeeeee...ingat makan jer...ihikks

teratai@cikgu mega said...

salam sonata,

teringat pada seorang kawan yg tersalah pakai kasut berlainan pairs...nasib baik sedar! Jika tidak anak2 murid pasti gelak sakan tengok kasut cikgu yg x sama fesyennya!

sue said...

sy pun mcm mamawana.. ingat mknn td

ckLah@xiiinam said...

Nasib baik tak sebelah lain...sebelah lain...

sally said...

Ingatnye n3 tentang sup kaki ayam..hehehhh..

Jejaka Desa said...

Ok la 2.Sesekali ape salohnye.

Kak Nora said...

Saya juga ada seorang kawan. Masuk kereta buka kasut, tanpa sedar. Sampai rumah "Eh mana kasut saya?" Tertinggal di parkir pejabat.

nadz said...

Assallamualaikum Cikgu Sonata,

Kena simpan sepasang kasut kat pejabat...kita pun kena ada kasut xtra dalam kereta dan bawah meja guru kat sekolah..

sonata anak kancil said...

Nza: keje gilo tu...!

sonata anak kancil said...

Myfrin's story : tak ade la....saja je...macam lah tak ada kasut lain

sonata anak kancil said...

Mamawana : kaki ayam buat sup sedap !

sonata anak kancil said...

Teratai : issshhh....buat malu weh ! lain kali hati2 yer

sonata anak kancil said...

Sue: masa kecik2 dulu emak tak bagi makan kaki ayam...rupa2nya sedap!(mula belajar bila kawan kata sedap...sy pun cubalah sikit2 )

sonata anak kancil said...

CkLah : tu lah...kalau tak lagi haru...!

sonata anak kancil said...

Sally : maaf saya tak masak sup kaki ayam...masak sendiri yer..sedap tu!

sonata anak kancil said...

Jejaka Desa : orang akan kata - tak lama dah tu ...

sonata anak kancil said...

Kak Nora :ni lagi lucu ! dia ingat masuk terus rumah kot...

sonata anak kancil said...

Nadz:cikgu seperti mama nadz ni biasa....dalama keret ada kasut...kat sekolah ada kasut....kalau boleh letak rak kasut!