CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, February 27, 2011

bila aku dah mabok...jadi aku malas

mabok aku rasa dengan macam2 urusan ni....
ntah kenapa...kadang2 malas nak gi sekolah ni.....
suka dok rumah ! (ni agaknya sebab budak2 suke ponteng kot)


ke sebab besok hari isnin....biasa orang kata : 
Monday Sindrom @ Sindrom Monday?


isssshhhhh....kalau anak murid aku tahu......apalah cikgu ni....cikgu malas rupanya!cikgu rajin la....
kita dah bersantai di hujung minggu.....wahhhhhhhhhhhhh....esok nak kerja semula...sape tak suka cuti kan?


pergi kerje kena tumpu kan kepada kerje....
bila dah kerje - kerje bersungguh2.....sampai lupa makan minum.....
tup-tup....dah hujung minggu ........!
cepat sungguh masa berlalu....dah nak masuk bulan 3....
sekolah 2 minggu - lepas tu cuti seminggu...yesssss.....cuti lagik!!!


wahhhhh....suka bercuti !
ni yang aku kata aku mabok....
mabok kerje lepas tu mabok cuti....tiba hari isnin rasa malas....
(ni tahap boring kot...anak2 tak ada ...semua jauh)


tapi insyaAllah tetap tunai tanggungjawab.....
tetap gi sekolah jugak....


cuma rasa teringin - tak moh kerje sekolah!
huhuhuhuhu......cepat2lah aku pencen - daripada tugas2 rasmi ni....
cepat tak cepat...kena tunggu jugak....
sib baik aku tak tunggu sampai umur 58 tahun...he3x
kalau tak lagi lambat le....
aku pencen umur 56 tahun ( insyaAllah .....semoga terus bertenaga untuk bekerje ke umur ini )


sangat seronok kepada mereka yang dah bersara...macam2 urusan tak rasmi yang tak dapat buat dalam masa bekerje rasmi - dah boleh buat bila sudah bersara! wooooowwww!!!

16 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

Tahniah
walaupun malas tapi tetap berazam untuk menereruskan perkhidmatan

Wassalam

Myfrin's story said...

Salam, cikgu sonata. Umur tahap pencen tak apa, yang penting kita sihat, InsyaAllah bahagia meniti hari2 depan.....:)

Sham said...

betul3x...sindrom ari isnin tu...sy pun gitu gak...huhu...nasib baik kelas tengahri sok...tengari biasanya dah 'panas' dah...

sally said...

Sally Isnin enjin dah full blast! Kencang je dan bersemangat waja! sebab..sebab..sebab..kami kat sini mabok hari Ahad!!! hehehhh..Sunday Blues, bukan Monday blues...uwekkk..td byk kelas, siap marathon dgn xtra kelas smpai ke petang..aduhaiiiii..

Kak Nora said...

Memang betul, Sonata. Bila tiba malam Isnin...malasnya...pagi Isnin..kena push diri tapi bila ada pulling factor, rajin pulak..kerja kerana Allah SWT. Sangat tepat sekali, masa bersara sangat syok you..relaks...dengan jadual sendiri!

NzA said...

trkdg mabok dgn beban kerja sampingan yg mengalahkan kerja utama.....hu...

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

ambil je cuti rehat?...kok cutinya dah abissss???

sonata anak kancil said...

Rozali : w'salam: terima kasih...bukannya apa...lepaskan perasaan je...

sonata anak kancil said...

Myfrins' story: itulah kekayaan yang paling bernilai !

sonata anak kancil said...

Sham : ngajar petang ke? saya suka kelas pagi2...bila tengahari dapat rehat drp ngajar....budak2 lemah...cikgu pun kang turut lemah!

sonata anak kancil said...

Sally : sure cikgu letih kan? tapi tahniah cikgu berjiwa kental !!!

sonata anak kancil said...

Kak Nora : tak sabau nak jadi macam Kak Nora....tapi sabau aje le...lambat lagi...hu3x

sonata anak kancil said...

nza : tu lah fasal...lemau !

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : ada lagi lah....simpan cuti ni...kang buat ade kes emergensi cuti lah

IMANSHAH said...

salam

saya dah semimggu di padang, bila nak masuk kelas rasa macam malas juga..hehe

sonata anak kancil said...

Imanshah: dah tukar kaler ke???he3x