CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, October 2, 2009

Padang dulu yang kukenali....

Padang dulu yang kukenali....

pada 18.12.08 - 22.12.08 - aku ke Bukittinggi - Padang...masih baru lagi rasanya aku menjejaki ka-ki-ku ke sana...hari ini- aku pun terkedu melihat apa yang telah berlaku di Padang....sekelip mata gempa yang dasyat melanda di sini ( klik & tengoklah sendiri - takutnya!!!) aku dapat bayangkan sekiranya aku sedang berjalan menuju ke bandar Padang - aku melalui pinggir pantainya...aku berehat di tepi pantainya - tiba2 gempa berlaku - habisssss......Innallilahiwainnialiirajiun.....


Day 4 - Bandar Padang

Tiba bandar Padang dah masuk waktu zohor. Singgah makan tengahari dulu kat sini. (Rumah makan Mama Restu)


Hari ini hari Ahad - hari minggu, ramai orang datang ke bandar ini, sangatlah sesak.

Teksi - sangat banyak!








Day 4 - Balik semula ke Bukittinggi & ke Malaysia

Dah habis masa berjalan2 di bandar Padang - ada supermarket
Matahari . Tapi di bahagian bawah supermarket ini ada banyak kedai2 kecil yang menjual beraneka barangan. Macam2 ada! Aku dan member pun jalan2 juga di kedai2 ini. Tengok2 aje, orang usah cerita lah, sangat ramai....bila masuk waktu solat asar - semua muzik dimatikan! senyap...yang mana pegi solat tu pegi la solat di masjid yang terletak di tengah2 bandar Padang ni...



On the way sempat singgah tepi pantai
, sedap aiskrim !
Relax je Mohd......

9 comments:

cHeRyNa PiReS said...

nieh gambo bukit tinggi ye...mesti best kan ke sana. sha suka nasik padang. alangkah bestnye kalo dapat makan yg ori punye:)

- jinggo - said...

cgu - yang pasti tempat2 dimana gambo tu diambil.
dah ranap...
hukum alam tidak mampu ditandingi oleh hukum manusia...

kita lihat fakta lain disebalik fakta.

daydeck86 said...

best nyer dapat kesana
waktu kesana dulu dapat gak merasa gempa yang tak berapa nak kuat
next month nak ke sana lagi
tapi xtau jadi ke tidak

ONE ZABA said...

lain padang lain belalang...

lain padang lain malangnya...

insan pendidik said...

Salam sonata,

cukup tragis lihat kemusnahan akibat gempa. Walaupun gegaran cuma 2 minit tapi impaknya besar. lebih-lebih lagi bagi mereka yang hilang keluarga terdekat.

LiNda said...

Salam kak..

Wahh..indah sungguh Padang yang dikenali kann..

Namun jauh disudut hati saya rasa kehibaan melihat kemusnahan dan kematian . Apatah lagi melibatkan kanak-kanak .

kakpah said...

kesian kat dorang ni. kejap2 gempa bumi. nak buat macamana kan dah hukum alam.

nza said...

Takut n ngerikn dpt khabar2 cam gitu. Bumi dh semakin sakit ttp manusia msh xfhm2 lg...

Che' Pit said...

cantik teksi nyer.. unik