CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, October 31, 2009

Berhibernisasi.....

Sabtu 31.10.09

hari ini hujan sepetang nak kata lebat sangat ntah la -
lebat la jugak - kain baju tak kering sekering2nya...
yang penting pokok2 tak perlu diberi minumannya.....!


tak lama dah, lagi 2 bulan nak penghujung tahun, tirai 2009 semakin sikit lagi nak melabuhkan dirinya....lagi 1 bulan jugak aku nak ke oversea...
sebab tu aku semakin rancak nak menyiap siaga lebih awal per
siapan pembukaan persekolahan tahun 2010 jika boleh sebelum 30.11.09 -
kalau dah beres, aku bolehlah bersenang lenang -
bebas dari beban tugas! he he he...mau rehat la...
dah 11 bulan dok kerje -kerje - cuti sekolah ni aku ambik pe
luang ,
berehat lah kejap...pertengahan Dis lepas aku balik, aku sambungla keje semula....

Seharian aku berhibernisasi di rumah aje....

Nak buat N3 yang baru - memang ada -
koleksi gambar2 pun ade - biar dulu la...Aku layan emosi aku dulu .....

Cermin kereta 2 hari lepas dah pun selamat digantikan...kena RM 80
( kalau tak silap - hubby bayar...)

Kisah itu akan aku bukukan dalam buku sejarah hidup aku.
Untuk itu, sebab tu, aku rakam catan itu di dalam blog aku ni....

Bila dicerita2kan dengan rakan sejawat -

kemungkinan besar aku ini telah diekori dari bank lagi...
Kalau tak apa fasal...tiba2 kereta aku ditujunya???
banyak kereta lain berderet di belakang aku...
kereta ku nombor 2 jadi sasarannya....
Jadi ini adalah untuk peringatan &

jugak didapati ramai yang turut simpati dengan diri aku ni -
aku ucapkan infiniti terima kasih....

Bukan untuk sejarah hitam hidup aku saja - tetapi untuk dikongsi bersama -
kes itu benar2 terjadi dalam hidup aku -

semoga jadi peringatan kepada semua....
Seolah2 dalam negara kita yang aman makmur ni sebenarnya tidak selamat....
Amat mengerikan....Oklah kita simpan kemas2 dalam buku sejarah hidup -
inilah salah satu rencah dalam Asam Garam Kehidupan
yang menyedapkan lagi masakan kehidupan aku....

Ketika aku berhibernisasi di rumah - ini lah kerje2 aku -
di samping berjalan2 di alam maya....
( he he he macam di awangan2 pulak ye.....)


Buat kek cokelat kukus

- jangan tatau tepung kek ni asalnya nak buat hari raya hari tu...nasib baik belum expire - kalau tak ditongsampahkan !!! Nampak besar kan? makan hanya untuk bertiga ( hari ni Fahd balik rumah ) saja , tu pun hubby jamah sikit aje - TAKUTTTTTT.....konon la tu, takut gemok, padahal dialah yang suke cokelat2 ni....Takpe, usah gundah gulana,

esok Fahd bawak balik ke asrama,
aku sedekahkan untuk makan bersama kawan2nya....



Aku jugak merajinkan diri menggoreng keropok keping
yang dibeli di Batu Rakit, Terengganu semasa balik dari Kelantan
masa cuti Deepavali hari tu....makan bersama nasi goreng...
he he he ...nasi goreng tak sempat nak digambarkan....

Makan dengan Fahd - habis!!!
( hubby pegi bergotong-royong - jangan tatau orang Melaka ni rajin2 -
suke bergotong-royong -mengeratkan silaraturahim )



Selepas tu, aku membongkarkan saki baki jajan
dalam bekas kuih semasa raya....
tu lah yang tinggal "sisa" nya....kerepek pisang, kuih bangkit,
kuih gunting / goreng - aku masukkan dalam bekas2 tu,
esok jugak aku suruh Fahd bawak balik ke asram
a...
kasi raya sama budak2 asrama...suke bukan main ,
kalau dapat makanan .....bekas2 kuih tu, aku dah nak simpan...



Aku jugak sempat mengelap, pasu2 ini yang dibawak balik
dari pejabat aku kat sekolah...pasu2 ini adalah sobenir dari
Sabah &
belakang tu bakul mini dari Sarawak - semasa aku ke sana....
( kalau kecik beno - Zoooooommmm sendiri ....he3x cukup la tu )
Kenapa letak kat rumah...seperti kat bawah ni???
kerana pernah aku katakan bilik pejabat aku nak direnovatekan...
last Friday,aku pulun angkut seme sobenir2 ni ke rumah....
dah bersepah pulak dah kat rumah aku ni.....nak wat guana....
takkan nak campak merata tempat,

lagi le bersepah2 kan....huhuhu...orang bagi beb.....aku simpan...
lawa kan,buat tatapan seharian kat rumah.




Ni lah deretan atas cabinet aku susunaturkan teko2 mini dan sebagainya
(he he he...hobi lah....yang cute miut ni ) -
pasu2 tu tadi, aku letak kat hujung , nampak ?
ade lagi sambungan mini2 teapot ni -
ambik gambar sekerat cukup la.....macam2 teapot mini ade -

kalau takat aku ngan hubby nak minum, aku capai aje lah teko kecik....
sambil buat tatapan , aku guna jugak...kalau 3/4 tetamu -guna yang besar.....



aku pun sambung berhibernisasi........

21 comments:

ONE ZABA said...

aku ingatkan beruang khutub je berhibernisasi. nak keluar negeri tu ke mana. kalau ke rusia cadang nak kirim salji semangkuk.

Che' Pit said...

selamat berhibernisasi.. hmm ada kaitan ke dgn beruang kutub bak kata che ONE, ngeh ngeh ngeh.. salji semangkuk x berbaloi, baru sampai airport dah cair..

sonata anak kancil said...

OneZ : sape2 pun boleh berhibernisasi....maknanya aku memerap kat rumah...dah naik takut nak keluar kalau tanpa sebab....nak ke mana? cuba ko cek kat sidebar aku tu, ade aku dok kira hari...he3x

takyah jauh2 ambik salji - ko pegi ambik kat orang mesin ABC....yang turun berderai tu...jadikan salji...

sonata anak kancil said...

Che Pit : hujan agak lebat belah petang tadi...berhibernisasi la...makan - minum - rehat2...ngeh3x - hindari dari hiruk pikuk dunia luar rumah....

tatau la, ikut kata OneZ hanya beruang kutub aje buat keje hibernisasi ni!!! dia tak sedar tu, dia pun sentiasa berhibernisasi atas gunung tu!!!

usah kata nak sampai ke airport....naik tangga kapalterbang dah meleleh cair!!!takyah - takyah buat kena marah aje tak fasal2...

n@m@n said...

wah..obesea ke???????


asyik akak je dpt sobenir..kali ni kalau ke obesea....


jgn lupa sobenir ke sini ye..hoho

Rantong said...

Kalau istilah berhibernisasi istilah komputer, komputer tu padam terus (tidur), tapi kalau awak dah boleh duduk rumah dan boleh memasak... tu namanya "memeram" kat rumah... :-)
_____________________
View Profile: Rantong™

sonata anak kancil said...

Naman :insyaAllah - ade peluang baik sampailah ke destinasi...

Biasanya gitulah,kalau members pergi mana2 dlm/luar negara dah macam satu trend - dapat sobenir!

Nak sobenier ? InsyaAllah....

LiNda said...

wahh...hibernisasi akk penuh makna.
siap ada makan-makan lagi.. ekeke


en asben pun nak gi obersea cuti sekolah nie . Dok usha saya . Masaalahnya saya fobia naik kapalterbang ! uwaaaa... dalam dilema nak ikut ke tidak .

sonata anak kancil said...

Rantong : salam kenal & tk singgah sebentar ke AGK ni....he3x istilah hibernisasi - penuh makna ye!
Dah ziarah ke Rantong jugak....hujan masih turun diluar....nak titun....uwaaa

sonata anak kancil said...

Linda : hu hu hu...pegi, jangan tak pegi - peluang tu! kalau akak, ade peluang nak pegi aje...biasanya akak tak dapat sama ikut hubby - kejenya bukan ikut cuti sekolah...sebab tu akak keluar waktu cuti sekolah...he3x

Duan said...

mcm hari raya.. hihi
napok sedap ar kek tu..
buat jual ke..?

sonata anak kancil said...

Duan : buat kuih / kek tak kira raya tak raya...rajin lebih buat,kalau malas lebih - berkurun la jawabnya tak buat...buat makan aje...kalau buat jual - untung pembeli !!! ( hubby selalu kata - kalau buat jual...rugila )

xiiinam said...

Selamatttt...

Semoga mendapat ketenangan....

cikgu mas said...

salam cikgu

berhibernisasi...fuuuh jarang CM dengar word ni...

cikgu!!!cake tu meruntun kalbu,pandai cikgu serba serbi yer,CM bab buat kuih fail lah...

Atikah said...

Salam kak...

Akak nak behibernisasi kemana? Ka Makah ker? Alhamdulillah... Semoga perjalanan akak ke overseas di lindungi olehNya... Selamat berangkat.... soemoga selamat tiba dan kembali...

sonata anak kancil said...

CkLah : ye ye ye....best berhibernisasi...( macam dah nak cuti panjang...)

sonata anak kancil said...

Cikgu Mas :W'salam - maknanya memerap/memeram???/titun aje....sama la tu...yg beno nya tak kuar2 rumah...

buat kek tu teror??? ala, beli tepong kek - godak2 + telor + apa mende lagi = kukus = kalau bentat makan jugak = kira masaklah tu...tapi ni sodap = gebu lagi!hu3x

sonata anak kancil said...

Atikah : ala dekat je...kat sidebar akak tu ade akak dok mengira hari....Mekah dah pergi 2 x....
InsyaAllah akan pergi lagi ke sana...

maiyah said...

wah.. rajin tu, yelah dah dok umah nak wat pe lagik ye tak :)

sonata anak kancil said...

Maiyah : ni lah peluang dihujung minggu nak berehat2 di rumah...pulak tu anak balik, maka masak2 la untuk dia...hubby pulak ade urusan lain...berehat aje le

Atikah said...

Salam kak..

tak terbaca kat sidebar tu.... he.. he...

Apa-apa pun, semoga akak sekeluarga selamat pergi n kembali...