CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, November 1, 2009

Tak boleh jadi ni....

nampak gaya, aku kena buat sesuatu...kena buat...
paksakan diri....disiplinkan diri....ni dah tahap melampau....

tu lah ....yang ikut sangat nafsu serakah tu ngape?
udah2 le...tak yah cakap banyak....abang sayang .....lawa pe?

ape? lawa macam ni???abangggg.....tolonglah...lawa ke macam ni???
awak tengok ni hah....dah naik jugak....
( sambil menuding ke perut nya )...tu la makan sedap...
dah - dah....tak yah ....kita makan bila rasa nak makan...bila rasa lapar....

( tapi kat ofis ke, sekolah ke, jamuan macam2, bila meeting ke...makan jugak!!! -
tapi - tapi, sebenarnya masih terkawal....tak lah tahap gaban.....)


oleh itu, dengan penuh keazaman yang berkobar2....
( tak payah nak tunggu masuk tahun baru - bila masuk tahun baru je -
pasang azam baru....tak payah-tak payah......buat penat memikirkan
nak berazam ape....bila2 masa boleh berazam.....)

Jenggg....jenggg....

pagi tadi, alahai , datanglah rajin tu ....kunun nya...
aku pun ajak si Fahd ....

jom Fahd kita pegi ke Hutan Rekreasi....kita jalan nak?
( dah lama tak ke sana, sebab tak ade teman...)

ala dah dekat 7.30 - tak ade orang...
biarlah....orang tak ade ....monyet ade....
kita tengok monyek2....lama tak tengok...

( tengok aje ye kalau terjumpa...jangan nak layan ....jangan nak beri2 makan...hahaha....notis kat dalam hutan tu....sila lihat gambar nanti )

bila tiba....orang berduyun2 datang.....lebih lewat pun ramai lagi.....
sebab hari minggu...ramailah datang dari cerok mana, wallahualam.....
tak kosa aku nak ambik tau....yang penting aku dah berazam.....
he he he...nak mula berjalan kaki.....dalam hutan rekreasi....
lihat lah dunia...lihat gambar2 yang digambarkan dengan hp cokia aku....


untuk latihan membuangkan lemak2 yang suke melekat di badan...hahahha....kenalah rajin buat exercise.....
exercise paling mudah ialah berjalan kaki.......@ omputih kata
brisk walking

jalan yang kami lalui....agak jauh

Ni dia...mesti patuh arahan ini

pintu gerbang masuk ke dalam hutan rekreasi
@ Hutan Rekreasi Ayer Keroh


bunga2an ini di bahagian depan hutan rekreasi....cantik !


Fahd dengan segak terus berjalan tanpa menoleh dah


Ini si Fahd la dok snap aku....


terus berjalan ...


berjalan lagi ...dah nak sampai ke garisan penamat....


rehat jap....penat gak...dah lama tak jalan macam ni....


dah tiba dah.....nak balik la...

ehhhh...tak balik rupanya ye.....Fahd ajak breakfast kat mc donald....
alahai macam ni nak buang lemak?....memang dah buang....
isi balik!!! apa ke hal ni?

macamana sekalipun aku akan terus berazam -
tak ade la nak mintak lawa ( dah tua2 ni nak lawa apa lagi )....
nak sihat...alhamdullilah takat ni masih terkawal,
& dikurniakan oleh Allah swt, kesihatan yang sihat walafiat.

21 comments:

maiyah said...

sronok nya tgk suasana ni, rasa mcm nak pegi je :)

imanshah said...

Huhu samalah ngan saya, selalu jogging tapi lpas jogging pekena plak sarapan roti canai telur..huhu

ONE ZABA said...

joging sambil bawak bekal la lagi senang.

n@m@n said...

La..pas buang lemak tambah balik..hehe

tapi mmg betul..regular exercise tu penting utk kesihatan..

lawa tak lawa lain kira kan kak??

Mr PenyuBiru said...

wah! back to nature.bestnyer...

DUN Behrang 2020 said...

damainya...hahahaha...usaha tangga kejayaan!

Yunus Badawi said...

Baguslah awak dah mulakan. Teruskan usaha murni ini.

Saya entah bila nak mula. Taman di tasik keramat tu dah siap. Bolehlah ke sana kalau petang2 atau hujung minggu hehehe

Alimaz-Kembara Terasing said...

wow bestnya...sejuk ja tempat dia....kalau la saya leh jogging kat tempat cenggini.....

relevan said...

Terasa sungguh menyeramkan tempat kau berjogging tu AGK..

bawangmerah said...

last2 makan mcD. haih.

Atikah said...
This comment has been removed by the author.
Atikah said...

Salam kak,

Nie taman rekreasi kt mana?

Akak normal la tu.... saya biasa pas jog bantai roti canai... he.. he..

Zyma Saad said...

Aku suka keindahan cenggini.
Sejuk mata memandang.
:)

Che' Pit said...

hmm walk for life - tu biskut Jacob..

cgu sonata - walk for? .....

atty's said...

sonata..samalah kita..gak..tah bila lah kty nak diet nie .

sonata anak kancil said...

Maiyah : jom mai sini...boleh join ngan sy


Imanshah : think positive - makan sebab nak isi tenaga semula


OneZ : cara ko ni, jogging kat ladang teh je...kat sana mana ade warung2 kan??? sini byk!!!


Naman : makan untuk tenaga - tp jgn lah over...klu tak sia2 aje


Mr Penyu Biru : yessss.....sgt sejuk dipagi2 hari


Dun Behrang : betol2 klu tak rajin usaha - tak berjaya


YB : cepat2 mula...sebelum sakit menjamah kita!!!


Alimaz : kat sana tak ade ke? mana2 pun jika tempat sesuai boleh aje lakukannya


Releven : ye ke seram??? tak ade la...macam pesta jogging tau....ramai!


bawangmerah : bukan selalu pun!!!


Atikah :kat Botanikal Garden - Ayer Keroh ( sebelah highway ) - biasalah gitu la kan, dah penat jalan -makan utk tenaga - jgn over udah le

Zyma : memang best...sejuk aje - dlm 'hutan moden'....( dlm hutan ada jalan bertar...)


Che Pit : walk for relaxing.....& to burn fat!!!


Atty : kita teruskan lah usaha...jangan sakit sudah la kan! mintak sihat....

Shifu67 said...

gaya ko pegang tiang tu.... memang menggambarkan kesungguhan.... dan gambar brkfst kat mcD tu juga membuktikan kesungguhan ko.... hahahaha

sonata anak kancil said...

Shifu : memang la aku kena bersungguh dlm semua aspek...he3x

ko macamana? dah tukar saiz ke belum???

LiNda said...

Bagus...
teruskan lagi.
minggu depan pergi lagi tauuu...

hehee

sonata anak kancil said...

Linda :InsyaAllah....kenalah teruskan perjalanan ini....

nza said...

kami slalu gak singgah kt hutan rekrasi ni. siap sewa basikal lg tuh...mmg chantik pemandangan kt dlm tu...ank2 suka cz ada dynasor batu n jambatan gantung tuh....