CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, November 16, 2009

Nasi Sudah Menjadi Bubur

7.05 pepagi ....

Masuk pejabat....

Arghhh????

En Brahim - sape kemas bilik saya? kenapa kemas?
saya dah kemas! dah 95% siap - hari ni sikit aje lagi nak habiskan...


( fail2 semua dah disusun mengikut kategori - ikut kepentingan - ikut kekerapan penggunaannya - dan macam2 lagi - seme kertas2 yang tak diguna semua dah dilonggokkan nak recycle - mana buku2 yang boleh disedekahkan -
mana yang boleh dihantar ke PSS - seme dah beres sejak minggu lepas )


berkemas2 ni kerana bilik baru dah siap direnovatekan....masuk bilik baru la ni....

Hahhhhaa.... Hjh tanya CC.....dia yang kemas....
saya dah kata - jangan kemas, kalau nak kemas tepon Hjh dulu!
Dia kata , kalau Hjh tanya , dia suruh tepon dia!

Dan - dan aku terus tepon dia yang sedang berkursus di atas bukit tinggi.....

Ade buang ke dalam tong sampah ? Mana surat2 rasmi atas meja?
kenapa tak tepon saya...saya dah kemas - dah susun .....
ala hari ni saya kena la bongkar balik - serupa tak susun !!!


Minta maaf lah Hjh....hari tu hujan....saya tolong kemaskan -
susun2kan....seme saya tak buang , saya tolong susun aje..
..

Ye la...saya sebenarnya dah susun seme , ikut kepentingan....tepon la saya...

Mintak maaf banyak2 Hjh....

Ok la...nak kata apa - dah susun .....

( tapi serupalah tak susun , sebab aku kena susun
semula fail2 yang telah dicampurkan adukkan.....
) -
niat & keje tu memang la baik, tapi dah jadi macam ni, amacam???


Ada beberapa orang staf sokongan datang berkemas2 pada hari Sabtu lepas....overtime la tu nak kemas ofis....

Aku menangis! sebab kena rearrange !

Nak kata apa - ni la kekadang orang kata rajin tak bertempat -
memang bagus keje tolong kemas bilik bos ni....
tapi tanyalah dulu , aku pun suka orang menolong2 ni....
lain kali tanya dulu okey!!!

( agaknya kertas2 yang aku nak recycle tu agak bersepah -
si CC ni keje memang bagus - sentiasa kemas!!!)

nasi dah jadi bubur!!!

Pengawas datang : Cikgu , going to have assembly now....
ok ok...

sob...sob...sob.....


*************************************************************************************

Tuan - saya tak nak pegi asembly!
nak pegi macam ni mata merah....
sob...sob....sob.....


Ehhh kenapa ni???

Bla...bla....bla.....bla....

Ok - Ok - tak ape la...saya pun kena jugak minggu lepas -
entah mana pegi surat2 saya - surat habis bayar kete .....
dia nak tolong kemas....ok - ok....pegi la assembly ,
nanti awak tak ade, apa orang kata....


( cewah...bos pujuk aku....macamlah anak dengan bapak!!! keh keh keh....)


Dengan masih ber air mata sedih - ntah berapa banyak tisu paper,
capai blazer - dengan menyorokkan mata merah turun assembly....



Perasan:

cikgu2 dok perhati kat aku - sebab aku naik stage semacam aje....menonong dengan bos ke depan......agaknya apa sebab la cik puan ni menangis!



*************************************************************************************

Habis assembly - staf sokongan dah perasan kat aku...
sebab aku tak ceria seperti biasa...diorang ni cepat beno nampak
kelainan muka aku ni....masing2 buat keje dengan sunyi sepi -
apa aku mintak buat - terus buat tanpa banyak songel -
biasanya bila mintak buat2 keje ni - sambil2 berseloroh2 -
sambil mengusik2 membawa bahagia -
ofis yang ceria.....dah .... dah....usah ganggu aku,
yang sedang berduka nestapa kerana aku kena

SUSUN SEMULA!




Psssttt: contest masih diteruskan okeyyyy.....jawapan hari jumaat.

12 comments:

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...sabau jerlah.....nak tak nak kena jugak buat semula...saya dah biasa kena cenggini...

~0~ said...

sabar ye...huhuhuhu

faraulah said...

huhu...pernah terkena..memang geram sangat2.

Yunus Badawi said...

Ini kes berat - sampai nangis huhuhu

atty's said...

rajin tak bertempat lah namanya ..nie ..

kalo kty pun bengang..

insan pendidik said...

salam...

moga ini semua tak mematahkan semangat sonata... utk mengemas semula hehe

nza said...

waaaa....ni yg xnk ni...mmg mayak susah lo kalu brg2 kita dh ilang..espclly dokumen penting.....
2 yg nza cyap pesan kt pekerja, jgn sskali kemas bilik kalu sy xarahkn...ho...tension weh!!!!

ONE ZABA said...

nasi yang dah jadi bubur tu taruh ikan bilis dengan bawang goreng...fuhhhh!!!!

LiNda said...

sabar yea...

n@m@n said...

saya suka makan bubur nasi..hehe

azlina said...

salam sonata...
sabar yea sonata...marah siapa tak marah kan kena buat kerja 2 kali..byk masa yg terbuang..tapi nk buat mcm mana benda dah jadi.
anggap sebagai ujian dan dugaan...semuga allah pemudahkan segala urusan sonata...

ummi humaira said...

salam sonata..
he he cikgu nangis saper nk pujuk..

kalau org selatan nasi tu leh buat bubur lambuk , kalau org utara lak buat bubur kanji ..
SEDAP.

anggap ler semua yg terjadi tu adalah ketetapan dr Allah , Allah jua yg gerakkan hati dia berbuat demikian..
jadilah insan pemaaf , mudah2an kita dipermudahkan disana nanti.