CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, November 6, 2009

Penangan henpon....


Kenapa bawak henpon ke sekolah?

Saya takut emak saya talipon...

La...kalau takut emak talipon kenapa bawak ?
Kan baik tinggal aje kat rumah -
tak ade la nak takut2 bila emak talipon...

????????******** kes bengang dah budak ni.
( cara jawab tak betol - katanya emak dia nak tahu dia pegi mana....
gi sekolah ke tidak! )

Awak nak henpon awak ni, panggil emak awak datang...
Saje ko tempah maut!!!

Ala cikgu - tolong la cikgu....nanti emak marah...

Ha ha ha...baru betol ko takut! saje bawak , nak beri alasan macam2...
Awak tau tak...alasan ko orang ni seme tak boleh pakai....

Tolong la cikgu!

Tak payah - tak payah....panggil emak ko datang....

Emak keje cikgu....

Keje mana?

Kat sekolah.......

Ha ha ha ha...lagi senang...nak saya talipon mak awak?

Tak nak cikgu!!!

Okey.....esok ko ajak mak ko datang , jumpa saya......

tamat



**************************************************************************************

Lagi jawapan standard kalau tertangkap bawak henpon....


1. saya terbawak cikgu - tak perasan terbawak......
otak ko tak perasan konon!


2. senang cikgu saya nak tepon ayah / mak hari ni balik pukul berapa....
Eikkkks...ko orang tak tahu jadual ke hari ni balik pukul berapa?


Nak tepon mak ayah - kan publik phone banyak - kat kantin ada 3, kat koperasi ade 2, kat laluan atas ade 1....tak boleh nak tepon?

Kadang2 rosak cikgu....
Heiiii....kadang2...tapi biasanya mana boleh rosak ...saya tengok boleh aje orang lain guna tepon!!!

macam2 alasan korang....seme tak boleh pakai!!!kalau seme rosak , jumpa saya biar saya tepon kan....lepas tu dah tak terkata ape...dah tau ...semenya sengaja nak bawak - nak tunjuk kawan - henpon jenis apa ( boleh terima lagi ) -
tapi sekarang henpon yang canggih manggih - macam2 ada!!!! ni yang rosak!


3. cikgu, saya nampak ade lagi yang bawak....hahahhah awak yang nampak, saya tak nampak pun! macamana saya nak tangkap......



********************kalau dah salah tu...korang terima aje la hukumannya...nak balik , panggil emak bapak korang ngadap ku...

23 comments:

n@m@n said...

sebab henpon la saya halau budak dulu..haha..

dh kurg ajar kita ajar la..

alhamdulillah skang dh cukup ajar

sonata anak kancil said...

Naman : ade kes jugak ye....makin menjadi2 budak la ni...

xiiinam said...

Tadi pun kami buat pemeriksaan mengejut.....


.....3 henpon dijumpai di dalam pasu bunga tepi dewan....Satu di balik tirai pentas!

he..he..tak terlawan mereka akan kecekapan cikgu!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hehehe...

sbgai seorg pelajar yg pnh bawa nset..

alasan2 yg deme bg tu memng suma xbleh pakai hehehe..

slalunya bdk2 ni bw nset nk tayang nset aku lg mahal dr ko punya..

yg tu jer...

sonata anak kancil said...
This comment has been removed by the author.
sonata anak kancil said...
This comment has been removed by the author.
sonata anak kancil said...

CkLah : kalau nak cite penangan henpon ni....berjela2 citenya


pernah buat spot-cek gak, depa campak kat tepi padang ,letak celah pokok , sorok sana sini ---- pengawas & cikgu cekap - dapat tangkap !!!

sonata anak kancil said...

Gadis Kg 1/2 Bdr : he he he panjang sangat, akak tulis macamni...

woow pernah buat salah jugak ye....nanti jadi cikgu , tau la seme alasan tu tak boleh pakai!!!

cinderellawin said...

hehehe. budak2 skang umiiii. suma nya minda IT. materialistik! hehehe.

ummi humaira said...

salam cikgu...
tu ler pasal akak beli hp lat anak yg murah2 jer , tak der le dia nk bw g tnjuk kt kwn ,mesti segan nya...

Zyma Saad said...

Ada rampasan enpon ekkkk??? Bak sini sebijik..
:)

ONE ZABA said...

lepas ni kita tangkap dan rampas pulak cikgu-cikgu yang main henpon dalam kelas masa p&p....

nza said...

budk2 skrg mmg dh trlebih canggih manggih....
Mcm2 auta depa tuh..
tu budk besar, yg sk rendah pn dh mcm2...xmcm budk2 dulu....

relevan said...

Murid2 zaman sekarang lebih rela bekal hendpon kesekolah daripada bekal makanan dan minuman..

noor afzan said...

macam2 alasan la adik2 sekolah nak bawak phone

insan pendidik said...

salam sonata,

Masa aktiviti selepas PMR buat spotcheck form 3, rampas 70 henpon. Tak sanggup simpan takut hilang.Henpon lak canggih ngalahkan cikgunya. Denda RM 10 satu henpon yang cokia tu RM 5 haha.

sonata anak kancil said...

Awin : kalau tak ade henpon tak boleh ke?

UmmiHumaira : ade henpon sangat baik, tapi janganlah sampai bawak ke sekolah - tp budak2 ni ( yg degil2 tu la....) sengaja bawak ke sekolah

Zyma : ala rampas kejap je...tapi kenala tahan jugak - pas tu suruh dorang panggil mak-pak....

OneZ : ko ade nampak ke? sebelum ko tangkap....aku akan warning cikgu2 aku!!! hari ni OneZ nak tangkap...simpan henpon masing2 ye....
( aku tak buat tau...)

nza : budak2 le ni lebih pandai dari kita! macam2 pandainya...kalau belajar pandai lain cite

Releven : yang nakal2 je...kekadang yg pandai ade gak sekali sekala...

Noor Afzan : seme alasan tak diterima - sebab dah kesalahan membawa apalagi mengguna henpon

IP : banyaknya! boleh mintak denda RM?

SMK LAJAU, W.P Labuan said...

Budak-budak tu sengaja bawa, nak test cikgu dapat tangkap ke tidak, satu masa dulu saya pernah buat kejutan,saya sendiri umum dalam perhimpunan... lima minit "pengampunan" 78 hp dikumpulkan depan semua pelajar, lepas tu bilangan yang bawa berkurangan, tapi ada seorang dua yang masih tunjuk hero, kalau kena tangkap, sampai hujung tahun dalam peti besi sekolahlah jawabnya,....

sonata anak kancil said...

Cikgu Sahar : nampaknya masalah bawak henpon ke sekolah ni - satu fenomena seluruh negara....

tatau lah ade tak sekolah yang sifar henpon!

bawangmerah said...

HAHAHAHA.
rules are meant to be broken.
in bawak handphone pi tgb,
pecah rekod tak pernah kena rampas woo!
tapi kalau kene rampas jugak,

"cikgu cek la handphone saya tu. penuh dengan nama mak saya. ayah saya. saya bawak sebab saya homesick. bukan sebab saya ada pakwe"

Duan said...

hahaha..
lawaknya..
baek pulak cikgu ni melayan anak muridnye..
nasib baek la sy dah tamat alam persekolahan.. hahaha..

sonata anak kancil said...

Duan : macam ni la setiap hari melayan anak murid....

rahmanw said...

salam....
cikgu...saya betul2 menyampah tengok budak2 sekolah bawak hp ke sekolah....