CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, January 16, 2009

Confirmed!

Masa makin hampir...

Terasa benar begitu cepat hari esok akan menjelma...

Last Monday, Guru Data sibuk cari aku...Rupanya nak daftarkan aku untuk kursus PTK. So, interview la jap kat aku yang dok sibuk dengan pelbagai urusan....

Aku pun ambik surat tahun lepas yang aku dah fax ke KPM. Yang bestnya, lepas aku fax tu, aku terus tak ambik pusing...Sampailah satu masa (tahun lepas - member lama ....Cikgu Noor - KL ) tanya kat aku tentang hal ni. Punya la teruk aku ni... Beritahu cikgu data tentang hal ni, so aku akan semak dengan KPM.

Hari ni dapatlah bercakap dengan pegawai berkenaan. So, confirmed nama aku naik untuk gi kursus ni...Alamak, tuan, bila akan dapat surat? Dalam masa seminggu dua ni...Aku kepanikan, dah tahu dah kena buat esei yang soalan akan diberikan. Tapi kenapa lambat nak hantar???Pegawai tu beritahu tak perlu daftar lagi, cukup dengan tahun lepas yang dah di fax nanti overlap pulak...ha ha ha...padan muka aku!!!


Walau apa pun aku kena bersiap sedia sekarang. Buku dah lama beli, tapi dok terperap aje. Bila nak bukak baca, tengok kiri kanan, pas tu tutup buku!!! ( satu contoh tak baik, jangan tiru aku macam ni...)

Macam mana sekalipun, perlu kuatkan semangat untuk terus berjuang. Berjuang dan berjaya! Cakap boleh la kan...InsyaAllah, semoga berjaya lah...berkat doa / tiupan semangat kekawan ni, mudah2an beroleh kejayaan la...




7 comments:

ujie said...

yess..terus n terus berjuang..:)

Myza Pesona said...

Selamat berjuang!

sonata anak kancil said...

Ujie & Myza : Terima kasih...tak tahu nak cakap apa...apa2 pun gi aje la. Kalau seme orang boleh lalui, kita pun kene la harung juga..

ONE ZABA said...

ha...tu la...ingatkan bebudak je yg kena ambik peksa. Kan sendiri sudah kena. Baru tau betapa seksa nya nak study.
Selamat berpeksa la. Gaji mungkin dah mati, tapi perjuangan tak pernah mati.

sonata anak kancil said...

OneZ: Terima kasih memberikan kekuatan mental dan rasa semangat.
{ cakap kat bebudak berdegar2 - kuatkan semangat }, kena diri sendiri, macam ni lah jadinya...

DUN A. RANI said...

Selamat berjaya...berjaya dan terus berjaya!!!

sonata anak kancil said...

Dun A. Rani: terima kasih...dok sambil2 blogging ni dok pulun belek2 nota...