CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, March 3, 2011

Bila esok hari Khamis...



Bila esok hari Khamis....

1. Dah terasa nak sampai hujung minggu 

2. Sebab tu rasa cepat sangat masa berlalu

3. Biasanya hari Khamis - ade je meeting - esok meeting JK Kewangan pulak ( ingatkan tak jadi...boleh aku buat program lain ! )

4. Dan tiba malam Khamis ni - aku mula lah lemau....sebab nak kena gosok baju kurung batik sutera! Nak gosok baju sutera ni bukannya senang....puas merenjis air - nak kasi lembap2 sikit baru senang gosok. Kes lemau ni...bila aku tak ade stok baju bergosok....hu3x......terpaksa - terpaksa gosok jugak!
Dah ada pekeliling orang gomen diminta memakai batik M'sia hari Khamis - kita ikut aje le...Dah lama stok baju batik aku dah rotate beberapa kali..........bila dah rotate masuk bulan ke 2 / 3...rasa dah lama tak buat baju lagi! asyik2 baju tu aje...he3x....cikgu  cikgu.....cukup2lah cikgu....gasak aje le baju stok tahun 2010!!! 
ha ha ha ha ha....tahun 2011 belum ada buat lagi....tak tahu bila nak buat...stok kain pun tak ada....nak buat macam mana.....
Orang Ganu dok lambai2 cuti sekolah ni......mari lah sini mek oiiii......muroh-muroh je kain ni weh....pilih mek pilih.....comei dah jadi baju !   bila aku nak gi Ganu tak tahu lah.....dah lama tak ke sana....tahun 2010 dah melepas ...ade je halangan....tahun ni ntah lah....kalau tak - aku beli aje kat sini...dah banyak kain batik dijual.
Batik yang cap terkenal di persada dunia pun dah ade kat sini...tak yah le susah2 nak ke sana lagi.... 

 inilah baju yang gosok nak pakai esok !


13 comments:

sally said...

Bila esok Khamis..makanya...it is d last day of school nghee~

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

dah penah tengok baju tu.

::FAIZ FARISH:: said...

suka hari ahad je.. hehehehe

atty's said...

esk dah jumaat ..beshnya ..

sonata anak kancil said...

sally: bestnya ! kita esok Jumaat sekolah lagi

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : w'salam - tu lah menunjukkan dah tak ade pilihan !!!
(dah habis rotate la tu....)
he3x....

sonata anak kancil said...

Faiz : sebab hari hari Ahad ko memerap kat rumah! mak ko suka masak...ko suka makan...best la !

sonata anak kancil said...

Atty's : semua orang nampaknya tension - suka nak cuti !

Kak Nora said...

Sonata,
Orang melaka kata 'bercinta nak gosok baju' maknanya malas lah tu. Cuba guna kiwi kleen, easy -ironing.Spray aje dam gosok.

ckLah said...

....dan esok Jumaat. ckLah hantar buku rekord. Hehe

IMANSHAH said...

esok jumaat baju melayu

Nida said...

suka pakai baju batik.. tapi tak suka gosok..leceh yang amat..

Myfrin's story said...

Salam, cikgu sonata. Kak pun suka khamis, aura hujung minggu memang terasa, hehehe.....