CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, June 27, 2010

hujung minggu 1 - mereka yang masih ada...

salam semua rakan maya di seluruh dunia...

rasanya bukan saya saya sorang yang sangat padat hujung minggu ni...ramai lagi di luar sana dengan pelbagai aktiviti.........keletihan memanglah terasa....tapi demi rakan demi hajat orang menjemput dan mintak bantu - kita penuhi lah semuanya.


hari Jumaat baru2 ni pada 25hb ....tengahari aku bersama hubby & Farahin & Fatehah telah berangkat ke Mersing...kerana memenuhi undangan majlis walimah anak rakan sekolah....anaknya lebih dulu bertemu jodoh berbanding anak2 kita yang masih belajar...cepatlah beliau bermenantu...

di Mersing kami menumpang di Seri Malaysia...he3x...habis nak lepak kat mana lagi...senang lepak dihotel saja...majlis pada hari Sabtu 26hb...biasanya tiba di Mersing kami mengambil kesempatan melawat sedara2 belah hubby...kami telah melawat beberapa orang mereka yang veteran ...semoga mereka panjang umur dan takat ni alhamdullilah masih sihat walafiat. sihat-sihat orang tua....kita pun akan seperti mereka juga....




Mak Anjang Esah....pangkat mak sedara saya yang agak jauh -  berkait rapat sebelah arwah datuk saya ...saya pun tak berapa nak pasti susur galur ni sebab orang2 tua dah lama tiada ....bila sebut anak sekian - sekian...mereka yang veteran ni tau lah sangat2....
tapi kebetulan pulak  jadi jiran terdekat dengan keluarga hubby sejak dulu lagi...
barulah saya tahu beliau ni ade kaitan dengan saya....
dah tak berapa sihat - tinggal bersebelahan dengan anaknya...
jadi semakin rapat dan mesra kami sehinggalah keluarga hubby pindah balik ke Kluang....
kalau datang ke Mersing biasanya kami ziarah....anak2 kami pun rapat dengannya...


Tok Su Melah....ini tok sedara hubby...iaitu mak sedara ibu hubby yang bongsu....
the only atok still alive ! dah mula tak berapa sihat...tinggal bersama anaknya...
yang best nya Tok Su Melah telah menghadiahkan saya bekas tepak sirih dan tempat bakar kemenyan tembaga yang  dibeli di Terengganu ....terima kasih tok...
akan saya gilap semula kasi berkilat dan akan jadi ingatan !

inilah antara mereka yang masih ada lagi...gembira tak terhingga melihat kami datang menziarahi mereka...semoga dimasa2 akan datang dapat berjumpa lagi....


sekian untuk kali ini

20 comments:

KM7 said...

good job...orang2 lama ni utk dikenali anak cucu...

Ummi Humaira said...

salam cikgu sonata...

apa khabar org2 di tembok sana??? x sempat nk bertanya khabar aritu ...

tanggungjawab kita ler menziarahi yg sudah jd warga emas tu kaaan

sonata anak kancil said...

KM7 : tk...anak2 kita kalau tak dibawa menziarah takkan tahu sedara2 ni...jadi bila peluang ade akan kami bawak mereka semua

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : salam kembali...apa khabar juga orang di sana...semoga sihat sejak balik dari Mekah....tak ade yang menggembirakan mereka melainkan kita menziarahi mereka!

kak su said...

Salam Sonata

Alhamdulillah...tentu mereka terharu dgn kedatangan cikgu kan...

Tapi part yang payah tuu..apa tau...
bila nak pulang ...huh...sepuluh kali minta diri mereka tetap terus bercakap lagii.... Itu yang terharu tuu..airmata pasti luruh...

Beruntun cikgu dapat melawat saudara-mara yang dah tua...kita pun menuju kearah tuu juga kan...

Wslm

Azima said...

Salam Kak Sonata,

Terharu melihat mereka kak...teringat akan arwah nenek yg dah tiada..Bila tgk wajah mereka..ada ketenangan di sebalik usia mereka itu..

Suka mereka tu kan bila akak pi ziarah...

manzlie said...

Salam from Makkah..


bestnyer...dapt ziarah warga emas...cl pun suker ..


wasalm

rezeki said...

salam cikgu sak

semoga mrk diberikan kesihatan yg baik

tentu mrk sgt gembira diziarahi

ina said...

Salam Cikgu,

Mmg seronok dapat berjumpa dgn org lama. InsyaAllah, jika umur pjg kita juga akn jadi spt mereka.

Kak Nora said...

Yang 'lama' dilupa jangan. Tentu mereka gembira, yang muda datang menziarah. Semoga mereka sihat.

ONE ZABA said...

ikut giliran....

nza said...

ala2 kisah jejak kasih la nie...bagus tu utk eratkan siratulrahimmmm

sonata anak kancil said...

Kak Su : bila lama tak jumpa....macam2 nak diceritakannya...kita pun dok dengar aje le...suke mereka bila kita datang

sonata anak kancil said...

Azima : sementara khabar mereka masih ade kita ziarah...semoga tak terkilan bila telah dipanggil Illahi...

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : selagi berkesempatan kita ziarah...bawak anak2 agar jadi pengajaran - ziarah yang tua

sonata anak kancil said...

Rezeki : W'salam...memang mereka sangat gembira...baak anak2 ziarah - kenal sedara mara...bila kita tiada anak2 tau

sonata anak kancil said...

Ina : biasanya beginilah...kesempatan yang ade akan ziarah mereka yang masih ade

sonata anak kancil said...

Kak Nora : sebagai pengajaran kepada anak2 - supaya mereka juga akan ziarah mereka yang tua

sonata anak kancil said...

One Zaba : ...ni yang bimbang...macam dekat dah giliran aku!

sonata anak kancil said...

Nza : bila ke Mersing biasanya kami singgah ziarah...