CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, July 5, 2009

Soalan Tag - Ummi Humaira

Menjawab tag daripada Ummi Humaira - terima kasih kerana sudi 'mengetag'.
Bila dah kena tag ,kena la jawab ye?...He he he.....

Jawapannya ialah.....


1.NAMA TIMANGAN ANDA....

Maksudnya nama gelaran yang dipanggil ke?

Ape ye?

Dulu2, masa sekolah2 ade le kekawan panggil Che Aaa....

Kalau kat sekolah le ni anak murid - panggil cikgu la...

Anak2 pulak panggil umi...

Hubby pulak - kalau angin romatik bertiup - panggil sayang ....kalau tak, hentam umi aje!!!


2. ANDA SEORANG YANG....

Cool...

Bila ngajar budak sekolah bawak banyak bersabar.

Dengan anak2 ? Kalah topan tsunami !

Mudah sebak bila dengar berita2 yang menyayat hati , berita sedih , lagu2 patriotik misalnya Lagu Inilah Barisan Kita, dan sebagainya...


3.INSAN YANG TERISTIMEWA....

Sape lagi suami tersayang la - mak pak dah lama tak ada - menumpang kasih suami aje le...

Juga mak-pak mertua serta anak2.

Saudara mara , jiran sekeliling , kakak & abang angkat di sini serta keluarga di Tawau / KK Sabah ....

Anak2 didik di sekolah, rakan sejawat, rakan zaman sekolah dulu, kenalan2 di jabatan luar, dan.....

Rakan2 maya!!!


4.LAGU KESUKAAN...

Apa2 lagu yang 'terdengar' pada masa 'terbukaknya' radio semua suka la tu...
( takkan nak suruh DJ tu tukar lagu pulak kan ?)

Apa2 pun :-

Lagu "rock kapak" tahun 80-an...suka le

Nasyid suka gak...

Sesekali lagu keroncong suka gak...

Pendek kata kalau lirik & lagu sesuai suka aje le mendengar...nasib baik tak dianugerahkan pandai menyanyi...kalau tak, semua lagu suka!

5.MAKANAN KESUKAAN ANDA....

Tak ada yang spesifik - sejak mula kenal apa itu nasi, mak pak pun ajar makan nasi dengan lauk2 yang simple lagi berkhasiat hah suka la tu....Cuma le ni, makan nasi tu mula kurang - suka masakan / makanan - mana2 yang boleh diterima tekak ni - huh suka aje!

6.SIKAP YANG MEMBUATKAN ANDA STRESS.....

Apa yang disuruh / diarah lambat bertindak...tapi tak la sampai stress sangat - kalau ikut kan hati memang stress , tapi buat ape susah2...buat cool udah le...kang tak fasai2 lain jadinya...

7.WARNA KEGEMARAN ANDA.....

Kebanyakannya merah. Hijau & kuning pun gemar gak...

8.BENDA YANG MESTI ADA DALAM BEG...

Beg apa ni?

Handbag ke?

Kalau handbag - tak payah beritahu la...Kang semua orang tahu, ada kang asyik aim handbag Sonata...Tapi biasanya - lagi besar handbag tu - lagi banyaklah 'sampah' di dalamnya!

Kalau bag sekolah ( yang kadang2 bawak ) - buku2 berkaitan / fail2 tertentu ( sekali sekala ) kalau perlu semak kat rumah.


9. KALI TERAKHIR ANDA MENANGIS....

Tak ingat la - tapi ada masa nasihat Fahd di asrama tentang kepentingan ilmu - suruh dia belajar rajin2. Kalau umi dah tak ada , harta benda tak ada nak beri kat Fahd.

10.TAG UTK 6 RAKAN ANDA.....
TAG INI DI TUJUKAN KEPADA.....

Tak nak la terhad kepada 6 orang saje - sebab pada Sonata semuanya layak jawab tag ini.

Sonata nak tag kepada semua rakan maya yang datang ke blog ini - yang belum kena tag lagi ...Harap sudi ambik tag dan jawabla, sebagai perkongsian bersama, itu aje.

Sudah jawab!!!

5 comments:

imanshah said...

Warna2 kegemaran Sonata satu pun tak sama.. teman gemor warna hitam, putih n biru

ONE ZABA said...

hari-hari pakai name tag

kuIna LadyInRed said...

sy baca aje..
huhuhu

tp dh wat dah tag nie...

sonata anak kancil said...

Imanshah :rasa agak pelik la - kenapa ada orang suka warna hitam!


OneZ : sama la jugak! pakai atau tak pakai - orang tau sape kita...

kulna LadyInRed : tak kisah la, just baca for fun kan?

GPI SKSV said...

Emm.. nak tulis apa ye..
tadak idea...