CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, July 23, 2011

nak marah ke tidak ?

tak boleh nak marah...

dah terjadi - marah pun bukannya balik asal kan...
buat penat mulut je membebel....

biarlah - dah berlaku nak buat macamana - terima aje le....rugi ke apa ke....dah habis !

lihat lah apa yang terjadi ini !!!

sedih - memanglah sedih....hampir separuh buku yang diletakkan di kabinet dimakan oleh anai2...
kuat sungguh diorang menggigit kertas2 buku....kebanyakan novel - buku pendidikan - majalah dsb habis dimakan oleh anai2...esok petang Old Newspaper Man akan datang ambik.

sepetang Jumaat - aku mengemas buku2 di kabinet luar - sebab nak bawak naik ke tingkat atas -
ingatkan kabinet ini nak dibawak naik sama ke tingkat atas - nampaknya fikir punya fikir - biarlah fix-in di luar aje la....tak guna jugak nak terhegeh2 usung ke tingkat atas. Nanti aku letaklah macam2 barang tool-kits hubby punya  gunting pokok - besar kecik semua nya ada...boleh lah juga letak baki botol minyak kete ke - apa2lah supaya sedap mata memandang....

 buku yang dimusnahkan oleh sang anai2

 antara yang terselamat !

 yang selamat lagi

 kabinet buku yang dilekatkan di dinding bersebelahan 
sliding door yang dikerik2 oleh sang anai2

nampak bersih kan? Farhan dah lap sampai putih !
bukan buku aje dimamah oleh sang anai2 ni....
papan kabinet pun dimamahnya ! nasib baik lah tak begitu teruk - 
kalau dibiarkan - mahu runtuh kabinet ni !
esok nak sembur ubat...

10 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

anai2 mmg kejam.. hehe

ahmad humairi said...

Itu kira marah kat diri sendiri tuuu....

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Sonata,

Sayangkan buku2 u. Anai2 memang pemusnah dalam diam.

Kak ani baru ahad lepas pasang tiles dalam bilik anak perempuan kak ani menggantikan lanai parquet. Baru sedar dah rosak parquet tu dan terkorban satu almari baju. Pada hal baru tahun lepas panggil orang buat pemusnah anai2 ni.

sonata anak kancil said...

faiz : tak baik kata kat anai2...makhluk Allah juga...memang makanan aku !

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : betul tu...sebab lama tak tengok !

sonata anak kancil said...

Kunang2 : nak wat macamana ....redha aje le...maka sy pun memilih2 lah resepi2 masakan dari majalah lama ni

farahin said...

umi !
komik-komik in pun kena buang keeee??

Ayah Zain said...

salam SAK

salah tu kata anai-anak tu diaorang.

yang betulnya gini: kuat betul gigi diaekor ..... kwang kwang kwang

sonata anak kancil said...

farahin : ada gak yang rosak...tapi dlm satu almari dlm bilik nampak ok...An tolong kemaskan...nanti tgk kat wall FB

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : tak berapa betul jugak AZ - sebab tak nampak ekor anai2....beribu anai2!!!