CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, January 23, 2011

nak kata relax tak jugak !

tengahari tadi baru balik dari Mersing, Johor

semalam Sabtu - sekolah ganti untuk CNY - 2 minggu lagi

habis sekolah seperti biasa...lepas tu jam 3 terus bergegas ke Mersing ...dengan hubby & Fahd
tiba ke Mersing dah dekat 6.30 petang - sempat lagi waktu asar
- just walk - in hotel Timotel....1st time menginap di sini
- ada promotion lagi ! lebih baik dari hotel XXX yang biasa kita orang transit
bila ke Mersing....


promotion - bayar 2 katil diupgrade 3 katil

selesai urus diri .....seperti biasa lah...apa lagi makan di kedai yang biasa kita orang
pasti singgah bila ke Mersing ! dekat panggung wayang lama.... memang sedap lah ....
makan mee goreng / mee hoon goreng / sup di sini...

lepas tu teruslah ke rumah mak sedara hubby ada urusan...
mesti uruskan malam semalam jugak...kalau tak dah tak ada masa lagik!

pagi2 tadi pulak - bukannya breakfast kat hotel ...Fahd sorang2 makan kat hotel
tapi aku & hubby seperti biasa jugak.....makan nasi dagang kat kedai mak sedara hubby
dia ni memang terror buat nasi dagang...walaupun bukannya asal dari Ganu
tapi dah lama menetap di Mersing....dan dah memang handal memasak....
apa lagi kita orang bantai nasi dagang....

lepas kenyang makan nasi dagang ...
singgah kat belakang Sekolah Arab Merisng Kanan...beli keropok pulak...
Keropok keping / lekor di sini memang sedap....
agenda biasa ke Mersing - walaupun sibuk untuk buat urusan / jalan2....
perkara2 ni semua dah jadi agenda WAJIB ....

sempat pulak aku tengok orang buat keropok lekor...
ingatkan nak beli yang dah siap diuli ni - dan nak bawak balik ke Melaka
tapi pekerja tu kata....nanti tak sedap - sebab tak tahan lama2 bawak balik sebab jauh
jadi tak sedap katanya...tak lah jadi aku beli...
hanya beli keropok lekor petang semalam ....okey lah


sekarang rupanya dah senang buat keropok lekor ni...semua guna mesin !

pukul 8 lebih kita keluar hotel....singgah pulak kat warung member lama di persimpangan jalan 
hala ke Felda Nitar nak balik ke Kluang....
apa lagi bantai teh tarik pulak !!! 
& aku makan lah sikit nasi impit kuah kacang...hubby dah kekenyangan nasi dagang makan sikit aje...
dah habis minum....baliklah ke Kluang....singgah kat rumah MIL/FIL bawak balik ke Melaka

tiba dah tengahari....pukul 1 tadi pulak memenuhi jemputan kawin
anak mantan pengetua aku dulu....
kalau dah cikgu......maka ramailah rakan guru dijemput jugak
macam pesta untuk guru pulak !!! he3x....syok jugak jumpa cikgu2 di hujung minggu ni

dah selesai tugas2 ni semua
sambung la  pulak tugas sekolah !!!
aku kena buat jugak ni....

menaip Rancangan Tahunan PSK ...dah siap pun !

Sebab esok 2 orang guru pratikum nak datang untuk 3 bulan....
semua dah siap - esok senanglah cikgu2 ni
lepas tu...aku tukang bimbing bakal2 cikgu ni...

dah selesai semua.....apa lagi ..........buat lah N3 ini ...
selamat membaca kepada yang sudi membaca cerita ceritut ini.....
cerita harian cikgu yang sentiasa ketidakcukupan masa
masa yang sangat mencemburui waktu luangku!!!


selamat bertugas!

19 comments:

intan suri said...

salam..jasamu seorang guru memang tidak pernah jemu mendidik anak bangsa..itulah guru..

sally said...

Salam,
bestnya sempat mencari/mencuri masa bercoti2 Malaysia walau sibuk dgn tugas..selamat bertugas cikgu!

ibuayu said...

bagilah nama and tempat jual naasi dagang tu..teringin nak gi mersing...

Zaitun said...

Kalau boleh kak Zai pun nak tahu nama kedainya,manalah tahu kalau pergi Mersing boleh singgah.

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

saya tak pernah tenguk macamana mereka buar keropok leko

Wassalam

Jejaka Desa said...

Padat popaleh jadual ter.Kulu kilir saje...

Lady Lavender said...

all the foods yg akak sebut kat dlm entry ni semua buat saya macam nak balik kampung heehee..nasi dagang & kopok lekor makanan asasi sejak kecik :-)

rezeki said...

jalan kluang mersing ok tak cikgu , dedulu keadaan jalan agak teruk sikit

::FAIZ FARISH:: said...

saya suka makan keropok lekor.. hehe

sonata anak kancil said...

Intan suri : terima kasih

sonata anak kancil said...

sally: tu orang kata....sambil menyelam minum air...lepas tu lemas! ha3x

sonata anak kancil said...

Ibuayu : betul2 depan sekolah agama arab mersing....lain2 tempat ada juga..tapi kita orang biasa dengan mak sedara ni je

sonata anak kancil said...

Zaitun : depan sekolah arab mersing di mersing kanan - jalan awang daik...sebut Siti Nur orang tahu la...femes

sonata anak kancil said...

Rozali : ala macam mrs rozali buat fish - ball jugak ! macam tu lah lebih kurang resepinya

sonata anak kancil said...

Jejaka Desa : tu lah memang sangat sibuk....urusan rasmi & keluarga

sonata anak kancil said...

lady L : sabo-sabo....tak lama lagi tu...! susah2 cuba lah buat sendiri...tapi ikan tamban tak ade la kan ! keropok ini yang sedap!

sonata anak kancil said...

Rezeki : kita lalu jalan Felda Nitar ke kLuang....okey la dah tak ada jalan lain!

sonata anak kancil said...

Faiz : banyak2 keropok lekor - keropok lekor ikan tamban yang sedap...lain2 kureng!

fatehah said...

alaaaaaa bestnye pi mersinggggg