CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, January 4, 2011

catat sikit2 boleh...jalan2 tak sempat !

hari ni 4hb Jan. hari  ke 2 bekerje ...esok hari ke 3...lusa hari ke 4...opppsss hari ke 4 - tak kerje di sekolah terpaksa ambik cuti rehat kerana urusan anakanda....awal2 dah kena ambik cuti !  ...sambung hari ke 5 - Jumaat....habis 5 hari bekerja tapi aku kerja 4 hari je...




ohhhh...cepatnya masa berlalu....macam putaran bumi ni.juga sebab terlalu laju lah ia berputar atas paksinya & mengelilingi matahari ...tak terasa bumi sedang bergerak....sama juga dengan masa...dik kesibukan tugas...tup-tup...alamak dah pukul 12 tengahari ! belum makan lagik !!! apa hal ni??? cepat2 aku terpaksa bergegas ke kantin makan nasi..(sedap makan nasi hari ni  - operator baru) - nasib baik lah pagi2 kat rumah dah makan 2 keping roti bakar + minum susu....sudah 2 hari balik ke rumah pukul 3.45 petang !


dik kesibukan melanda semua guru di malaya....bukan saya saja tau....saya tahu lah ! hari2 dalam minggu pertama ni sangat sibuk menguruskan anak2 murid....nak bayar itu - bayar ini - beli itu ini di koperasi sekolah - nak daftar kokurikulum - check-up disipilin...meeting sana meeting sini ....PPD @ JPN datang nak pantau - nak jengok sana - jengok sini - ada kerosakan yang tak sempat2 dibaiki masa cuti....huh macam2 lah.....


tapi cikgu kerdil ini....sempat jugak mencatat N3 ( dah siap kerje2 lain ) ....cuma nak jalan2 ke sana sini tak sempat ! kalau takat jalan saja tak ape lah....tapi kita dah singgah rumah orang kan....nak buktikan jugak kita dah singgah ke rumahnya ! tu yang lambat...akhirnya ...catat kat sini udah le !!! maaf ye kengkawan sebab tak sempat nak menyinggah  & meninggalkan catatan di tempat kengkawan....




pssssttt.....hari ni cikgu berpesan dengan murid : 
letakkan cita2 mu tinggi melangit...walaupun kaki masih jejak di bumi.....kata Hamka



17 comments:

mama ju, said...

Tahniah cikgu, wpun sibuk sempat tulis2,

hehe saya pun buat N3 jugak...tapi saya lain saya penganggur!

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

kami sebuk tengah buat skt

Wassalam

zulkbo said...

salam..
selamat berblogging..
selagi terdaya kederat
dan cintakan dunia blog
ada masa juga nak updatednya..
he he..

Lady Lavender said...

nak kena ikut jejak akak jgk la cam ni...pi rumah org nak tinggal jejak jgk hiihii..

Faaein Himura said...

selamat bekerja ye cikgu.. =]

IMANSHAH said...

salam

hari ni pendaftaran tingkatan satu, saya bukan berjalan, tapi setiap saat berlari kak..huhu

Kak Nora said...

Salam,
Masa akak masih bertugas dulu, tak tau blog memblog ni, pada hal dah ada. Kalau tidak, hari-hari akak cerita hal sekolah

sonata anak kancil said...

mamaju : curi2 tulis ! mana ada penggangur tu ...keje rmah manyak lo...

sonata anak kancil said...

Rozali : w'salam - baru buat skt? cikgu last year dah siap !

sonata anak kancil said...

Zulkbo: tu lah fasal...susah dah jatuh cinta ni...

sonata anak kancil said...

Lady lavender : rajin2 lah berjalan - eratkan ukhuwah!

sonata anak kancil said...

Faein : terima kasih...awak pun rajin2 juga ye...

sonata anak kancil said...

Imanshah : jangan jatuh tersungkur udah le...nape tak marathon je???

sonata anak kancil said...

Kak Nora :sekarang akak cite kisah guru bersara pulak ! he3x...sepanjang hayat cikgu berkarya

Zaitun said...

Kalau tak sempat tak ape bila dah ada masa bolehlah menyinggah.

sonata anak kancil said...

zaitun : insyaAllah...bila kelapangan akan singgah jua

Che Mid said...

salam tahun baru cikgu.. kadang-kadang sibuk pun bagus juga.. kalau tak sibuk asek nak mengunyah je.. sedar tak sedar.. badan naik pulak!