CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, March 7, 2009

Berat minima 50 kg...

Alkisah tersebutlah cerita seperti berikut:

Di sebuah kampung kisahnya seorang pemuda yang hendak berkahwin. Ibunya pun dah adalah calon bakal menantunya. Agak sedih , si pemuda ni sangat miskin, naluri nak berumahtangga tu dah cukup masanya. Nak sediakan kelengkapan rumah untuk bakal isterinya tak mampu. Jadi, ibunya sediakan lah ala kadar seadanya.

Pemuda ni, nak sediakan pakaian yang baik untuk hari perkahwinannya pun tak dapat, walaupun nak menyediakan seluar dalamnya! Ibunya berkata, beginilah nak,

"emak akan buatkan kau seluar dalam daripada kain belacu (guni) tepung gandum". (Dulu2 kan, tepung gandum orang beli timbang kati/kg - diambik dari dalam guni ). Si anak ni, setuju,

"baiklah saya ikut apa yang mak nak buatkan untuk saya".

Maka tibalah hari perkahwinannya mempelai itu. Punyalah seronok, pemuda ini telah dapat berkahwin dengan gadis yang sangatlah cantik. Tibalah masanya tidur untuk malam pertama sebagai pasangan pengantin baru.

Maka bersiap sedia lah sipemuda ni untuk tidur bersama isterinya. Tak lama kemudian, isterinya pun masuklah dalam bilik yang seadanya. Isterinya sempat beri salam....

"Assalamualaikum"....Ahhh? Berat minima 50 kg???? Booommmmmm......terus pengsan dah bawa maut....terkulat2 pemuda itu...


p/s: moral: kita hidup ni, biarlah ada ilmu

6 comments:

ONE ZABA said...

jap..nak gelak dulu...haaa..haaaaaa.

tak boleh aku bayangkan camana rupa seluar"D" tu.

mujur tak logo "use no hook(J) " kat depan seluar tu.

sonata anak kancil said...

OneZ: cerita dapat semasa kuliah PTK - cara menangani stress. Satu dewan gelak besar!

SAHAR MISRON said...

Hebat juga cikgu Sonata buat cerita ya....ini boleh dapat 4 PTK nanti,kena belanja tau.... Tapi kesian pemuda itu ya....

sonata anak kancil said...

Cikgu Sahar: hajat di hati begitu lah, semua orang nak 4-4. Tak tahulah lagi, harap lepas border udah le...Nak belanja? no problem, balik Johor, singgah Melaka...

DUN A. RANI said...

hahahahahaha!...Kalah kumpulan sepah ni...sian pemuda tu kan....anak sapalah tu...!Moral of the story...mlm pertama jgn pakai seluar dalam!

sonata anak kancil said...

Dun A. Rani : no comment!hang macam tu ke? he he he....