CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, November 2, 2010

.selamat lah dirinya bersemadi dengan aman.......

tentu ingat kisah si Comot ( sila klik di sini yer...) ?


kesian kat dia kan.....mula2nya namanya si Comot...lepas tu nama tak serasi...tukar nama di surat beranak panggil Milo pulak...nampaknya dia suka nama Milo....happy je...ahaksss....!


Sejak kemalangan April dulu...hidupnya bagaikan menagih kasih @ simpati dalam keadaan truma akibat kemalangan menimpanya...bila melintas di jalan raya - berhati2....ade kalanya takut nak ke jalan raya....ye le tu...pandai ko wahai si Milo alhamdullilah sejak sentiasa berjaga2 - sentiasa prihatin tentangnya...si Milo ni masih panjang usianya....masih boleh terus bernafas lagi ! tapi tubuhnya kurus...tubuhnya lembik tapi masih kuat berjalan...tubuhnya dah OKU !  


Dia tau - kita sayang padanya....dia tau bila kita balik dari sekolah ....dia tau bila hubby kita balik dari pejabat....dia mau dibelai - mau diberikannya makan....selagi tak beri - selagi tu akan menggesel2 badannya...mintak belai kasihan - mintak belaian mesra diusap2....mintak penuhkan pinggan makannya !


Ini citenya seharian sehingga semalam...


Hari ini - dia sudah tiada !!!! uwaahhhh....uwaaahhhh.....


Akhirnya si Milo jadi mangsa korban jalanan jua....


Balik sekolah tadi....aku dapat laporan....


Milo telah dilanggar lari ....atau Milo tak sempat nak lari ....atau Milo tak larat dah.....sebab dalam masa sari dua ni aku lihat Milo buat perangai.....dia  duduk atas kerusi yang aku guna masa sibuk berbelog buat kerje. Puas aku suruh dia turun...tak mahu turun...melekat di kerusi...bila aku nak duduk - dah degil sangat tak mau turun aku tolak dia ! suruh  dia terjun ! melompat dia dengan jelingan matanya yang tajam ke bawah....


Lagipun badannya 1/2 minggu ni seperti dah ade alergik - helaian bulunya gugur! nape? tatau lah....tak sempat nak check-up bawak ke klinik...dok tertangguh aje dik ketidaksesuaian masa...dik kesibukan kerja....! kesian kat dia...aku suruh dia sabar...dia akur....


Milo sudah tiada....Farahin beritahu....dia lihat depan rumah...Milo terkulai layu....jiran depan rumah jadi saksi ade sebuah kereta rakan jiran juga yang langgar....sebab pagi2 semua orang sudah keluar kerja...hanya kereta rakan jiran yang masuk lalu depan rumah....


Aku jumpa jiran yang jadi saksi...dia cerita segalanya....aku tanya sape kebumikan tanam Milo ? Mungkin jiran di seberang jalan yang tanam....jiran ini pun datang ziarah  & kawat cam kenalpasti adakah yang mati itu ahli keluarganya miliknya juga....rupanya salah ! Milo rupanya....dia tolong kebumikan Milo...


Aku akhirnya tidak berkesempatan mengucapkan selamat tinggal padanya melihat nya pergi....
Aku masih terngiang2 ingatkannya...aku cuba melupainya perlahan2....aku sayu dia telah tiada....dia adelah antara sebahagian ahli keluarga kami !!!

selamat lah dirimu bersemadi di sana....


inilah  Milo a.k.a. Comot 


Milo masa kemalangan bulan April 2010 dalam kereta 
semasa dalam perjalanan ke klinik


Milo sedang disuapkan makanan lembut di klinik 
semasa kemalangan pertama kali 


Milo merenung ubat2 yang perlu dihabiskan....
kalau tak makan.....putus nyawa aku dari badan !!!


ahhhhh.....aku terpaksa telan jugak...
kalau tak ....aku akan lemah !


lemah longlai aku....aku mau rehatkan diri....


kini dia telah tiada buat selama2nya....

16 comments:

obor obor said...

sian,takde dah boifren kakak

CT said...

ciannya MILO...tanam buat kubur2 tak...akk ikan peliharaan mati pun ada kubur...hi3

imanshah said...

makhluk yg bernyawa pasti akan mati

Ieza said...

ala sedihnya dengar..ieza pn ada miow2 ni..kalu la dia xde..xtau la camner..nangis tu dh mesti..tapi kt mana nk cari ganti..huaa3

Bapak said...

alahai akhirnya Milo jadi mangsa kemalangan jalan raya juga...

n@m@n said...

kalau masa kecik² dulu nangis saya bila kucing mati..hehe

teratai said...

kecian pulak dah hilang satu ahli! Si hitam (penunggu pintu dapurku) dah bertambah gengnya jd 4 ekor..

rezeki said...

salam cikgu sak

tentu sedihkan bila binatang peliharaan mati

Rozali said...

Waalaikumusalam Cikgu Sonata

lepas ni boleh cari yg lain penganti si milo...mukin namanya NESCAFÉ
he he

Wassalam

relevan said...

Sedih juga meski pun dia hanya haiwan peliharaan..

Ummufaiz said...

Sayang kepada mahluk Allah adalah tanda sayangNya kita kepada DIA...

piewahid said...

sabarlah...
menyayangi haiwan adalah salah satu ciri sikap ikhsan.

ainhany said...

ohh simpatinya pada milo yg pergi..huhuuu
Muga2 milo Jr akan mnganggnti

Terharu jugk tenguk manja dan penyayangnya cikgu dan suami malayan milo....Allah sayang org yng sayang binatang nie..alhamdulillah cikgu!

Zaitun said...

Kasihan kat Milo tapi dia bersemadi dengan aman.Arnab Kak Zai tak tahu hidup atau mati sebab masa dia hilang kak Zai tak ada dirumah,kadang2 terpandang dia melompat2.

sonata anak kancil said...

Terima kasih atas keprihatinan dan ucapan @ kasian takziah kalian....
sedih lah jugak....dia pun makhlok Allah swt jugak...haiwan kesayangan Nabi ....


CT : saya nak kunjung balas - tapi saya tak dapat masuk ke blog CT...maaf -

Hajah Zainab bt Abdullah said...

kucing kak nab pun namanya milo....huuuaaaa dah lama pergi meninggalkan kami!! tapi dia berhijrah ke rumah ntah sapa2 lah...raya hari tu milo pulang ziarah kami!! pastu dia pergi kembali...sedihkan bila kucing yang kita dok belai2 tu pergi....bersabarlah, kita senasib.