CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, September 2, 2010

sekolah lama tapi baru

hari Isnin hari tu selepas majlis perpisahan, sekumpulan guru telah menghantar aku ke sekolah yang aku bertugas sekarang ni.....selepas selesai penyampaian cenderamata....aku telah diarak menuruni tangga pentas.....diarak bersama bunga manggar - pukulan gendang pacik oleh pasukan muzik....


kiri kanan murid2 telah beratur & juga para guru semua telah beratur ....guru perempuan yang ada semuanya dapat aku bersalaman dan berpelukan dengan mereka...guru lelaki hanya mengucapkan terima kasih & ucap selamat tinggal.....airmata tak dapat dibendung jugak....sib baik tisu dah memang stand-by....terus diarak ke pintu pagar masuk sekolah...dan terus masuk ke kereta yang sedia menanti ..... 


sorang cikgu dah bersiap sedia untuk membawa aku ke sekolah baru ! cewah....macam tuan besar menyandar duduk kat belakang.....he3x....bukan selalu pun !!! macam nak bersara pun  ada..... malangnya semua gambar & video aku belum dapat tengok lagi...


sudah masuk hari ke 4 - aku di sini.....31.8.10 cuti....sejak semalam ...aku dah mula meronda sekolah ni....semalam aku dapat memantau tingkat bawah - selesai - sampai ke kelas MPV di sebelah belakang - selesai.....apa taknya T1 - 4 kelas - 1 kelas PK - 1 kelas MPV.....lalau depan 1 makmal sains tulen .....tamat - tak sampai 1 jam....hari ni pulak....aku pantau sederet kelas T3 - 4 kelas T2 - 4 kelas - sampai ke bilik B & K...tamat ! tak sampai 30 minit....lepas tu.....balik ofis ....ngajar ambik kelas mantan guru yang aku ambik alih tugas dia.....1 subjek guru praktikal dah ambik....."relax" lah sikit aku...hu3x sampai pertengahan bulan 10.....2 hari lagi nanti aku ronda tingkat atas pulak....habis lah bangunan sekolah ini !!! itu je sekolah baru aku ni....tak besar& murid tak ramai.....legaaaaaa.........!


sekolah ini sekolah lama...tapi baru bagi aku...kerenah murid mana2 sekolah pun hampir sama....aku dapat macam2 input di sini...tetapi itu semua insyaAllah akan diatasi jua....nampak sekolah kecik, tapi masalahnya pun sama macam sekolah yang besar! bila aku cakap jumlah murid sekolah lama sekian2 banyak...melopong budak2 !!! ramainya cikgu !!!


10 comments:

Rozali said...

Salam 23 Ramadhan Cikgu Sonata

warga sekolah baru mengharapkan yg terbaik drp cikgu
sekurang2nya menaikkan peratus peperiksaan

Wassalam

Azima said...

Salam Kak,

Lama tak tinggal jejak kat rumah akak ni..dok lalu depan laman jer!!!heheh

Selamat bertugas di sekolah baru kak..tempat baru,suasana baru...tapi tugas tetap sama...mendidik anak bangsa!!!

Wassalam

rosli said...

Salam hjh Zaleha,

Apa nama sekolah baru ni, kat area mana, saya akan turun Melaka lagi hujung bulan ni....mostly program kat Hotel avillion Legacy. ada program sampingan kat Ayer pulak lepas tu

SMK LAJAU, W.P Labuan said...

TAHNIAH, lama saya tak berblog buka-buka sahabat blogger dah naik pangkat, TAHNIAH! TAHNIAH!....Semoga terus cemerlang...Ada masa saya lawat sekolah cikgu Sonata nanti. Selamat hari raya.

sonata anak kancil said...

Rozali : insyaAllah...ada beberapa perkara jugak yang nak diupgadekan

sonata anak kancil said...

Azima : terima kasih...mana2 tempat pun sama tugas cikgu ni...jangan tukar tempat kerja bukan sekolah udah la....terus tak boleh kerja!!! contoh tukar ke pejabat bomba ke pejabat polis ke....

sonata anak kancil said...

Rosli : rajin awak ke Melaka ye...sungguh kurang bernasib baik kita tak dapat bersua....he3x....jumpa di alam maya udah la....

sonata anak kancil said...

Cikgu Sahar : terima kasih - terima kasih....saya nak lawat cikgu pun...saya tahu cikgu sibuk ! betul kan...kita ni sama2 sibuk cikgu...mana ade cikgu tak sibuk....sibuk cakap / sibuk tulis / sibuk tegur sana - sini / sibuk urus itu ini sibiuk pantau....huh macam2 sibuk lah !!!

ina said...

Semoga sukses di sekolah baru. InsyaAllah Cikgu Sonata Boleh!!!

pgbseri kundang said...

Salam Aidil Fitri buat sahabatku,
Lamanya saya tak ke blog rakan2 atau blog sendiri pun tak dikemas kini.
Buka blog sahabatku Sonata dah naik pangkat @Pengetua. Tahniah, Taniah, Tahniah.Makin berat tanggungjawap tu.