CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, October 6, 2011

Bajet ohhh bajet.....


Esok tarikh keramat yang dinanti2kan oleh seluruh warga negara ini - belanjawan @  bajet 2012.

Ini peringkat negara - dalam kehidupan kita pun tak lepas juga untuk mengira2kan bajet seharian - ataupun untuk masa depan. Kita lihat nanti berapa bajet yang dibekalkan untuk kementrian kita - untuk jabatan kita .



Jangan lupa semua jika ada ruang dan peluang kita dengar dan lihat bajet tahun 2012 yang bakal disampaikan oleh Perdana Menteri kita di kaca tv masing2.

Dengan penuh harapan semoga cadangan2 - pandangan2 - permintaan2 - segala jenis penambahbaikan dan sebagainya yang membahagiakan kita semua dapat ditunaikan - kalau tak pun boleh melapangkan kita semua untuk meneruskan kehidupan ini.

Saya tak pasti lagi samaada dapat mendengarnya petang esok sebab nak uruskan macam2 jenis urusan. Kalau sempat saya dengar - kalau tidak - tunggu Berita Nasional jam 8 malam @ pagi2 Sabtu pergi beli suratkhabar dengan segera..

Saya rasa tentunya ramai saudara saudari di luar sana mengharapkan sesuatu yang tidak menghampakan kita semua sehinggalah kepada mereka yang menetap nun jauh dipedalaman.

Sekian - jumpa lagi.


Nota : hari ini BP ok - esok tak pasti lagi ! semoga terus melegakan kehidupan seharian saya.

16 comments:

Bapak said...

wah expection orang kita terhadap bajet kali ini lain macam yer, Kak Sonata...

luahfikiran said...

SALAM,
MACAM2 JANGKAAN ! KITA TUNGGU SAJE !

::FAIZ FARISH:: said...

hope tak membebankan

sonata anak kancil said...

Bapak - ada makna tu....

sonata anak kancil said...

Luahfikiran - tungguuuuu.....!

sonata anak kancil said...

faiz - apa yang diberikan - terbaiklah utk kita semua

Nizam said...

Senyum lebor orang kerje gomen....

sonata anak kancil said...

Nizam : orang mudo2 ni untonglah...

zulkbo said...

salam..
alhamdulillah..
orang memberi kita merasa..
kena pula dekat PRU nih..

pesona said...

Assalamualaikum Chegu,

Nampaknya hari ini 7.10.2011 pagi-pagi lagi suratkhabar Berita harian & Utusan habis kat pasar tani....gara-gara budget 2012 yang diumumkan oleh PM semalam.....

Sufia Mahzan said...

alhamdulillah.. memberi manfaat utk org spt saya

sonata anak kancil said...

Zulkbo - dah agak dah...

sonata anak kancil said...

Pesona - tegnok & baca bab2 yg ada kaitan dengan kita !

sonata anak kancil said...

Sufia - tahniah - untung bagi orang2 muda ni...dah senja ni - tak ke mana sangat pun!

KAMATO said...

tahniah pada para guru atas buget yg mampan utk para guru

sonata anak kancil said...

Kamato - dah semak2 - yang beruntung guru muda - yang ngam2 layak naik gred - ada yg rugi jugak!