CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, October 30, 2011

Akhirnya sampai jua ke Lake Toba - Day 1

Lebih kurang 2 jam perjalanan dari Siantar - kami pun sampai lah ke Lake Toba. Hari pun dah petang  - check in hotel - ahhhh bestnya dapat berehat setelah seharian dalam perjalanan. Hujan sekejap2 - setelah selesai berkemas - solat - kita orang keluar sekitar hotel resort menikmati keindahan tasik ini. Dulu2 masa sekolah - nak gambarkan rupa tasik Toba ni macamana - ni datang tengok sendiri. Sape2 nak berehat2 dari kesibukan ibukota @ ada yang nak berhoney-moon - kat sini paling sesuai...sungguh aman - nyaman - setenang air di tasik.

Hotel Patra Jasa - Parapat


Depan hotel yang indah 
Di kawasan hotel ni ada Gua Rianiate
kami masuk ke dalam laluan gua ini

dan keluar di sini atas bukit - terus ke belakang hotel ini
tak dapat mandi manda di tasik - mandi kat kolam ni pun boleh! ada water-theme-park


sekitar tasik dari bilik hotel 
view dari water-theme-park
yang nampak atas air tu ialah kolam ikan nila yang dibela 
sungguh indah pemandangan dari tebing tasik ini...pulau yang kelihatan itu ialah 
Pulau Samosir - yang akan disinggahi esok hari...

okey sampai di sini dulu - sambung pulak ke Pulau Samosir





17 comments:

rosli said...

Hjh Zaleha,

Indah sungguh pemandangn Danau Toba, saya tak pernah jemu....jugak teringin bawak famili ke sana

sonata anak kancil said...

Rosli - betul - sangat cantik ciptaan Illahi

al-lavendari said...

jangan lupa beli oleh-oleh di pulau nanti ye .. besok sediakan uwang pecah untuk dilontar kepada anak 2yang berenang dekat bot sebelum bergerak dan juga kepada para penghibur di atas bot (kalau ada)

sonata anak kancil said...

Al-Lavendari - tak berapa berkenan - - jgn tidak - anak2 beli beg2 kain -
ade le jugak hubby lontar duit kpd mereka (kesian jg tengok - tp mereka nak tunjukkan kepakaran mereka berenang)& ada penghibur jg...pandai mereka menyanyi

Nieda said...

Luas mata memandang. Cantik..

sonata anak kancil said...

Nieda - sangat cantik dan nyaman

JunAina said...

danau toba....seindah namanya...

boleh jadi destinasi next honeymonn nampak gayanya...

sonata anak kancil said...

JunAina - memang sangat boleh ! sila lah ke sana

Nur-nba said...

Cantiknya.. Bilalah nak dapat ke sana? Kak, kongsi lagi gambar2 menarik ye..

Zaitun said...

Kak Zai dah pernah kesana,danau tu memang cantik.

Hubby sewa kereta sampai masuk kampong2 pendalaman.

Kak Imun said...

Salam, cikgu sonata. Wow... cantiknya pemandangan di sana. Satu hari nant nak ke sana juga.....:)

Nida said...

As-salam..

Inilah antara tempat yang Nida teringin sangat nak pergi..:)

sonata anak kancil said...

Nur - insyaAllah akan diupload lagi-skg agak sibuk

sonata anak kancil said...

Zaitun - best kan! insyaallah macam nak ke Brastagi lagi sebab tak sempat ke spa air panas sbb hujan

sonata anak kancil said...

Kak Imun - boleh aje kak...tak berapa mahal ke sana - tp tak tahulah dr sabah macamana

sonata anak kancil said...

Nida - nanti balik M'sia boleh lah pergi

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.