CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, June 4, 2008

Sonata anak Kancil

Sonata anak Kancil merupakan 2 kereta yang berbeza. Kedua2nya bersurat beranak nama aku. Sebab tu jadi gelaran kepada diriku ini. Ha ha ha...kenapa ? Aku beli kancil dulu - tambahan kepada kereta yang sedia ada. Masa tu guna BMW - hubby minat, dia tukarnya Waja dengan 2nd hand BM. Aku memang tak setuju, tapi dia termakan pujukan kawanlah tu, ditukarnya dengan BM. Aku boring dengan BM sebenarnya, sebab 1st ly memang dia telan minyak. (Nasib baik lah dah tukar - kalau tak 'mati'lah aku dengan harga minyak hari ni), Aku pakai BM, takkanlah nak gi kedai sejengkal/pasar pun bawak BM, hah teruklah. So, kira punya kira, duit minyak BM boleh bayar kancil, maka dapat lah kancil sekor. Aku urus sendiri, hubby tak tahu dan tak kisah. Alih2 aku bawa balik kancil. Teror aku.

Aku dah problem dengan BM, geram dengan kawan hubby, sebab BM banyak songel, aku bosan. Aku nekad nak tukar kereta. So, pandai2 aku cari buyer. Aku ingat lagi gi kat Honda, tengok kereta macam nak beli kuih. Lepas tu, aku jumpalah dengan orang bank yang urus kancil dulu. Kira punya kira ok lah, dia rekomen dengan kenalan dia - dapatlah Sonata ( limited edition tahun 2007 - rege nya? sape nak tau cari la sendiri...). Aku puas hati sekarang. Minyak taklah telan macam BM. Sebab kedua2nya guna nama aku - maka lahirlah nama Sonata anak Kancil. Nak kasi nama Sonata binti Kancil tak sedapla...Baik la aku guna Sonata a/k Kancil @ Sonata anak Kancil. Gambar aku yang seksi, tengoklah kat profil aku tu....

Kat negara Hang Tuah ni, Sonata macam aku punya boleh dikira - yang tahu ni sebab gi servis kat servis center tak sampai 20 katanya!Wow sebab apa tak tahu lah. Kebanyakan orang guna kereta yang jenama dah terkenal di Malaysia untuk kereta impot. Huh Sonata aku dari Korea ni boleh bercakap, tu yang best. Bila undur, dia beri warning sampai 1.5 feet, lepas tu dia pun kata stop-stop-stop. Hah tu yang senang, kalau aku gostan.Kalau isi minyak pun senang juga sebab meter tunjuk berapa minyak tinggal untuk sampai ke petrol pump. Bila dah tinggal lagi 50 km, hah kenalah berjaga2, selalunya aku dah isi semula nanti lampu meter dah padam tak boleh nak agak berapa tinggal. Warna kereta aku ni hitam menawan - biasanya yang hitam2 ni nampak gah. He he he...

0 comments: