CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, June 4, 2008

Pesta Minyak Petrol

Esok minyak petrol naik ke rm 2.70. Aku baru balik isi minyak full tank. Mulanya hubby gi dulu dengan kereta dia, dia call sepanjang jalan jem sebab orang ramai nak isi minyak! Aku try juga ikut dia, tiba kat trafic light King's Hotel, dah nampak kereta berderet sampai kat corner King's Apartment, sebab kereta banyak nak isi minyak Petronas depan mahkamah.Lepas tu aku try pencong kereta yang berderet tu, stuck jap kat betul2 selekoh, depan belakang kereta dok himpit aku. Aku buat don't know aje, janji aku nak lepas. Hubby dok call, tanya macam mana aku. Bila nampak clear aje trafic light dari arah tol, aku terus pencong kereta yang berderet2 tu, straight aku dapat masuk terus ke petrol pam! Wow, aku dapat nombor 3. Hubby call, wow dah ke depan awak! Ye le, kira apa aku, kereta yang dari tadi berderet2 panjang belum bergerak pun. Nasib baik lah aku potong habis2anbukan main laju lagi. Tentunya orang perasan aku macam lepas geram - action lebih!Punyalah banyak kereta nak tuang minyak - pesta minyak.

Dah selesai isi minyak, nak balik pulak satu hal, kereta dll jem pulak hala ke jusco depan mahkamah. Punyalah teruk jem juga. So aku kena beranikan bawa kereta ni, tak boleh terhegeh2, beri signal kanan nak belok ikut aku biasa lalu . Sebab the next petrol pump pun kereta berderet juga. Pendek kata maca pesta pulak sebab semua orang nak isi minyak harga yang belum naik lagi. Fatehah pun isi minyak tak balik2 lagi. Bila hala balik, jem dah panjang dekat2 dengan jalan nak belok ke rumah aku! Hai teruk betul. nasib baiklah dapat, entah2 habislah minyak malam ni.

0 comments: