CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, December 21, 2011

suka saya hari ni...hu3x

suka saya  hari ni....sebab?

1. cuaca panas sampai ke petang - so kain baju semua kering....tapi alamak bab melipat ni pulak yang buat den lotih ! tak kisah la...janji semuanya kering ...lambat ke cepat nak lipat nak gosok - bergantung kepada virus rajin yang menyerang diri ini !

2. tak ada sape yang ganggu dengan deringan telefon terutama dari sekolah - bimbang urusan rasmi yang boleh dipanggil bila2 masa....melainkan kalau sah2 berada di luar negara! sukanya saya....cuma semalam panik kejap - ada kawan tepon : tak gi taklimat profesional ke hari ni??? eheheh...biar betul - surat tak dapat pun ! tepon bos - actually taklimat tu ditangguhkan....ahhhhh lega! kalau kena - dah tentulah bos akan tepon aku tak kira siang @ malam !


3. ikut suka lah saya nak  buat apa hari ni....so - sambil berehat2 ni - saya gosok baju - saya suka gosok baju ni ! melainkan kalau tak sempat - saya hantar dobi - upah gosok!




4. saya pun suka jugak masak2 ni....sambil gosok baju - saya buat serunding ayam....ni kes recycle daging ayam....kalau tak  habis ayam yang dimasak (disiat2) --- boleh simpan dalam freezer...jangan lama beno pulak....1 - 2 -3 minggu okey lah....lama2 pun tak ape jugak....daging beku yang berbulan2 tu tahan pun ! so - saya campurkan santan , lada kisar, lengkuas, serai, bawang merah@besar, bawang putih + garam + gula - biarkan atas dapur dengan api perlahan - oppppsss sekali sekala mesti tengok lah - kang hangusssss....! biarkan sampai kering...jadilah serunding...


okey sampai petang saya happy...malam nak gi rumah kenalan (pangkat kakak angkat le ) kat sini...nak hantar serunding sikit...& nak pulangkan pinggan yang pinjam masa buat kenduri hari Ahad lepas...

5. Lepas magrib tadi - saya cadang buat kerabu kedondong...kedondong yang diberi oleh kakak angkat saya tempoh hari....semalam dah diracik2...so dah siap seperti ini...sedap youuuuu.....maka boleh lah saya hantar kerabu kat kakak saya juga....



hu3x....esok keputusan PMR keluar - kenalah daku pergi sekolah!

8 comments:

IMANSHAH said...

salam

hati2 kang terbakor kain

Kunang-Kunang said...

Wah ni betul2 hari rajin. Banyak masakan siap. Siap menggosok baju lagi. Alhamdulillah.

Nur-nba said...

Wah banyaknya aktiviti Kak Sonata.. Nur pun suka menggosok baju dengan kuantiti yang banyak kalau ada masa terluang. Sedap nampak masakan akak tu.. Kalaulah dapat menjamahnya.. hehe

che mid said...

Salam, wah enjoy hari ni ya.. sementara tengah cuti ni kan.. tertarik dgn kerabu kedondong tu, tak pernah dengar pulak..

sonata anak kancil said...

Imanshah - wasalam ... ok aje...kalau terbakar jawabnya kena lah tampal / tak pakai langsung!

sonata anak kancil said...

Kunang-kunang - bukan selalu dapat cuti duduk kat rumah...

sonata anak kancil said...

Nurnba - masak yang simple aje...kerabu sangat sedap!

sonata anak kancil said...

Che Mid - betul che mid - senang aje buat kerabu tu - cuba tengok2 resepi dalam tenet - banyak