CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, December 21, 2011

saya akan usahakan secepat mungkin !

Selamat sejahtera seluruh penghuni alam ni...

Di pagi yang nampaknya sang mentari mulai menyinari alam ni ( harap2 sampai ke petang - jangan pulak hujan di tengahari )....semalam - kelmarin - hari kelmarin - hari2 sebelum itu.....awan mendung - dan hujan walau tak lebat - mak datokkkk....kain baju bersidai2 tak kering sekering2nya !!! bila dah jadi lagu ni....hanger pun tak cukup - beli lagi lagi hanger nak "jual" baju....inilah cuaca yang dah kenal pasti bulan ini - banyak tempat dilanda banjir......sib baik saya duduk atas bukit ! kalau tempat saya tinggal ini ditenggelami air - ranaplah bandar Melaka !

Apa cite ni?

Semalam ....setengah  hari  dok cari kain seluar sekolah warna coklat Fahd - budak Mara punya kan....mula2 terus pergi ke kedai yang biasa tempah (Hamzee di TU )- cari punya cari tak ada (bawak Fahd sekali ) ....(sebelum pergi ke sini - gi Mydin dulu....walaupun saya jarang2 gi ke sini...dah dekat dengan kedai ni - saya singgah dulu ke Mydin beli barang2 nak sambung hidup ni )  - saya pun balik rumah ....tinggalkan Fahd dulu - sebab saya ada urusan nak ke bank pulak .

Lepas tu keluar semula ( beri minum Sonata RM50 - boleh sampai KL tahu...) - nak cari kat kedai kain pulak - yang saya tahu Nagoya ada - tanya punya tanya - tengok punya tengok....tak ada jugak ! saya keluar parking - tak sampai pun 5 minit - bayar lah RM 1. Saya terus pecut ke Astana Moda pulak....mungkin ada kot...tak kisah lah - berapa harga kena beli jugak - kang anak saya tak ada seluar baru nak sekolah ni....bukannya apa - lusuh beno seluar lama tu...pulak tu macam sempit semacam je ( sebab order dari sekolahnya masa mula2 masuk awal tahun 2011 . Tengok2 warnanya gelap - rasa boleh beli ni...tapi yang dibawak contoh dah kelabu coklatnya ! nak beli ke tidak? tak pe dik yer...nanti akak bawak tuannya pulak - kalau ok saya beli nanti....

Saya balik semula ke rumah - untuk solat dan makan2 sikit. Okey jommm Fahd - kita pergi cari kain lagi - kalau tak sesuai juga - kita redah mana2 kedai buat seluar - janji seluar ko siap ! Saya pergi ke Banda Kaba dulu sebab nak ke Tabung Haji nak menabung ke nak keluar tabung?  simpan sikit2 lama2 jadi busut

Saya lalu depan kedai buat seluar sebelum sampai ke TH - try masuk...tanya itu olang - tak dak jugak...saja mulut gatal tanya - ini macam - buat seluar berapa? (saya nampak macam ada warna coklat gelap - tapi tak sesuai untuk budak sekolah - jenis baik punya kain lah ) - RM180 ! mak datokkk....(tak lah saya terperanjat - try cool je...dah tahu tengah2 bandar ni - itu macamlah harga!)


Lepas tu kami pergi semula ke Astana Moda nak tunjukkan kan kat Fahd boleh beli tak kain coklat yang saya dah tengok....Dia kata - boleh ! apa lagi - beli lah untuk 2 helai seluar.....jap -jap Fahd...tunggu jap....umi tengok kain cotton ni ok la....ada sale lagi ! kalau gitu kita beli kain buat baju raya lah untuk tahun depan ! jalan punya jalan - pusing punya pusing - belek sana belek sini.....
inilah hasilnya !!! beli kain seluar kejap je.... alasan ! 
(sebelum ni dah beli juga warna tema yang telah diputuskan untuk tahun depan )


warna kehijauan untuk lelaki  , untuk abah lebih mahal sikit...he3x


 ini saya punya

inipun  saya punya - mungkin untuk anak pompuan!

Dah dekat pukul 4 petang ...
Sekarang kita terus hantar kain ni ke kedai buat seluar kat Hamzee - siap 30hb....
okey lah...kalau tanguh2 lagi nanti tak siap pulak ! lepas tu kita orang makan kat Nasi Kandar Mydin.
Sampai rumah - minyak Sonata tinggal separuh tangki !


Selesai tugas untuk semalam...hari ni tak pasti lagi - dalam perancangan nak ke Jusco.







6 comments:

al-lavendari said...

saya baca pun letih ..!

simpan TH .. sikit-sikit bilo nak kayo ?

sonata anak kancil said...

Al-lavendari - saya lagi letih !!! melayan kerenah sorang anak ni

sikit ke banyak ke kayo jugok....he3x

JunAina said...

kalau kain Aina lebih suka cari kat Kamdar, banyak pilihan kalau time nak buka sekolah ni.

Tabung Haji dah lama menabung tapi tak penuh-penuh!

sonata anak kancil said...

JunAina - ada jugak gi Kamdar - tp dah jumpa dulu kat Astana terus ambik aje le...

Tak pe...sy pun - saje masuk kat TH sikit - lambat laun penuh la tu

PelangiPagi said...

Mengah saya nak habiskan baca entry ni..laju jantung dibuatnya hehehh..

Cantik corak pilihan Puan..

sonata anak kancil said...

Pelangipagi - saya tulis pun mengah...he3x


pilihan saya biasanya merah2....biru / hijo kadang2