CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, December 23, 2011

Jom makan jeruk...


Tengahari tadi hubby bawak balik sepelastik jeruk buah2an campur. Jeruk yang diberi oleh staf hubby...katanya baru balik dari Penang / Langkawi - ntah mana satu tak tahu lah...dua2 kot. Yang penting dapat buah2 tangan  jeruk...sedapnya! lama tak dapat buahan jeruk dari Penang - yang femes katanya Jeruk Pak Ali - yer ke orang2 Penang? sekali sekala makan jeruk ni okey lah kan....jangan amalkan sangat...melainkan kalau yang ada ngidam2 tu....aku ngidam tak ngidam hentam semacam....jangan perut berkocak udah le !

21 comments:

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Sonata.. lama betul tak BW kat sini..

Kak hawa pun dpt 2 bungkus jenama pak ali dari seorg teman yg bercuti kat spore..kata nyer jeruk nih mmg femes di penang. Mmg sedap tak sedar mkn sebungkus habis..hehehe

iBu...gUru said...

org penang pun suka makan..... tapi saya selalu beli mangga apple & salak saja ....... yg campur tu x berapa minat.

sonata anak kancil said...

Mama Hawa - W'salam - yer betul sangat sedap!samalah saya juga lama tak singgah ke Mama Hawa

sonata anak kancil said...

Ibu Guru - ohhh gitu - memang sedap la...pulakkalau campur2 boleh rasa macam2 buah

mycikgukita said...

jeruk pak ali, satu2nya keluaran bumiputra..

Hjh Noralenna Abbas said...

Jeruk sekarang warna warni, cantik pula!

sonata anak kancil said...

mycikgukita - rasanya pak ali satu2nya yg usahakan secara world-wide..

sonata anak kancil said...

Hjh Nora - lawa sikit macam2 kaler - tp ada yg ori kak...

che mid said...

Salam.. tengah cuti makan jeruk.. batukk la...

sonata anak kancil said...

Che mid - w'salam - sikit2 aje che mid...batuk? tanggung sendiri lah ! ha3x

Kamsiah said...

salam
jeruk tu mmg kat penang tempatnya...saya jrg2 makan...kalau makan pun dibasuh berkali2,utk hilangkan manis dan segala macam bahan yg digunakan...

sonata anak kancil said...

Kamsiah - w'salam - ohh gitu ke ...saya hantam je makan !

Ayah Zain said...

salam ziarah cikgu sonata

PelangiPagi said...

Jeruk Penang memang sedap! Kalau ke sana kalau tak beli jeruk memang tak sah!

sonata anak kancil said...

AZ - terima kasih sudi ziarah...ingat - dah lupa...he3x

sonata anak kancil said...

pelangi pagi - lama dah saya tak ke sana - kalau tak bersebab tak sampai la

Nur-nba said...

Salam.. Wah menariknya jeruk tu..

Kak Sonata, Nur pun bersekolah di SSAJ tu dan pernah praktikal juga di sana. Kecil benar dunia ni kan.. Entah2 akak pernah bertugas sebagai guru di sana waktu tu tak?

sonata anak kancil said...

Nur-nba - alahai satu sekolah rupannya...

IMANSHAH said...

saya tengah ulser, bagus ni cepat sembuh ulser..kasik kena tempat ulser

sonata anak kancil said...

Imanshah - jangan cari fasal...kang terus sakit terok!

Ibu Anita said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya KLIK->KLIK DISINI 4d 5d 6d