CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, April 15, 2011

Surirumah.....tak ada cuti rasmi

Hari ini warga Negeri Melaka bercuti sempena Hari Melaka Bandaraya Bersejarah.

Saya pun bercuti rasmi jugaklah...
Tetapi bila bercuti rasmi saya pulak bertugas sebagai surirumah sepenuh masa.
Sebut bidang tugas surirumah sepenuh masa.....pada saya bidang tugasnya sangat meluas dan tanpa had.

Bila saya tanya encik-encik suami atau tanya anak murid ....
Isteri encik bertugas sebagai apa?
Ibu kamu bertugas di mana?
 ( biasanya saya bertanya guna perkataan  dengan nada yang lembut gigi dari lidah...manalah tahu kang buat isterinya @ ibunya bertugas lebih tinggi dari saya.....atau bunyi bekerje tu kasau beno....) 

Mana yang jawab isteri saya @ ibu saya bekerja sebagai.......ok la tu kan...

Tapi bila ada jawapan.....begini:

Isteri saya @ mak saya tak kerje cikgu !

Apa ????

Isteri encik @ ibu awak tak kerje???

Ye la....isteri saya @ ibu saya ...surirumah cikgu !!!!

Habisssss???? suri rumah tak kerje ke???

Surirumah ni punyalah banyak kerje looooo.....!
Kan surirumah diberi "elaun" rumahtangga.....
Hehehehehehe.......terima kasih kepada encik suami yang memberi "elaun" rumahtangga kepada saya!

15 comments:

NzA said...

jadi suri rumah penat oooooooo..mmg xde masa nk santai2..kerja..kerja..kerja....

Che Mid said...

syoknya mana-mana isteri dapat elaun dari suami..suami mithali la tu

Zaitun said...

Sebab tu kadang2 mengamuk bila tak ada kerjasama,mulalah minta alaun tinggi hehehe...

IMANSHAH said...

goyang kaki

sonata anak kancil said...

Nza: dalam sibuk2 pon...berbelog jugak kan! pandai2lah agih masa

sonata anak kancil said...

Che Mid : patut dapat lah Che Mid! tapi apa2 pun kita redha dengan apa yang ada...insyaAllah berbahagia hendaknya

sonata anak kancil said...

Zaitun : ala ngamuk sekejap je tu...dah lumrah gitu kan...kita bila penat melenting juga dibuatnya

sonata anak kancil said...

Imanshah: mana boleh...sediakan bibik!

farahin said...

got something for you, from rotorua and taupo. sure you'll like it.
loves from nz.

sonata anak kancil said...

Farahin : tq...love you..safe journey?

farahin said...

yup, safely arrived yesterday.
lots of places we went. nanti bila umi nak online? we can have photo sharing

Maz said...

betul la saya pn klu boleh nk satu minggu tu ade 8 hari...1 hari tu nk relaks je tak nak diganggu....bestkn klu gitu? follow la saya yer di
http://www.hatimamaz.blogspot.com/

Miecyber said...

Selamat bertugas...

Ikan Patin Temerloh

azlina said...

jadi surirumah kerja tak ada cuti dan tak pernah habis sama seperti sonata trm ksh pada en suami kerana menghargai dan mendapat elaun darinya

ummu said...

assalamualaikum kak
saya pernah melalui fasa temporary housewife 2 tahun lalu. rasa rindu pula.tapi life must go on, kan kak,kita da tanggungjawab yang dan amah yg perlu dituntasi.(isk, isk waktu tulah (housewife temporary), saya aktif berblog walking.sekarang ni takde masa nak blogwalkin.tugas guru adalah tugas yang tiada hentinya)