CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, April 21, 2011

ayam pusing

setiap balik dari sekolah aku lalu jalan ini
mestilah jalan ini...jalan lain kang jauh pulak
turun selekoh sikit nak tuju ke rumah aku ... pasti ada satu gerai pacak jual ayam pusing...
ayam yang sekor2 dicucuk pada palang2 besi....

ala ayam pusing yang dicucuk2 pada palang2 besi tu...
tentu korang pun pernah tengok kan...
kadang2 kat pasar2 malam pun ada....
kalau bulan puasa pun ada....

tapi ayam pusing ni - nampak gaya tak kira lah hari apa sekalipun
aku tengok ada memanjang !

satu hari aku tanya hubby bila kami lalu kat jalan ni....

"bang - kalau makan ayam pusing ni pening kepala tak?"
"ntah..." jawab dia selamba !

aku sebenarnya terus terang tak pernah beli ayam pusing ni...
tak tahulah apa rasa !

kenapa aku tak beli?
bukan kata tak sedap...sedap kot !
bergantung pada selera masing2...

aku tak beli sebab macam soalan di atas yang aku tanya kat hubby....

sebab aku fikir...ayam tu dah berpusing2 ntah berapa kali
aku rasa kalau aku makan - aku akan pening kot !!!!
( terok beno ke aku ni? kuno beno ke aku ni ....he3x)
aku  cukup takut pening2 kepala ni....
berat beno rasanya kalau pening2 kepala...ni...sakit dibuatnya !

ini pendapat aku je....orang lain okey je kot....
kalau bulan puasa - aku tengok ramai orang membelinya....

18 comments:

Yunus Badawi said...

InsyaAllah tak pening makan ayam pusing tu. Org dulu aje yg kata kalau makan benda yg dipusing akan membuat kita pening. Macam kalau pinggan kita dipusing2kan, nanti pening hehehe

n@m@n said...

ayam pusing tu boleh menyebabkan obes tak cikgu?hehe

::FAIZ FARISH:: said...

ayam pusing? hm

Kak Nora said...

Kalau makan ayam penyet pula?

Zaitun said...

Kak Zai pernah makan,tak pening pun tapi masa kecik2 dulu arwah mak kak Zai selalu tegur kalau pusing2kan buah,nanti pening katanya.

azmnor said...

Salam...,

rasanya no problem boleh saja, takder pulang org yg pusing bila makan ayam pusing ni.....cuma cuma pusing sikit kepala bila nak bayar harganya...hehehehe

alimaz kembara terasing said...

saya tak suka jugak mkn ayam tu... nak pulak juai tepi jln... takut debu2 beterbangan melekat kat ayam tu.....

sonata anak kancil said...

YB: sebab ikut cakap orang tua lah macam fobia pulak yang berpusing2 ni

sonata anak kancil said...

naman : gamaknya la....sape yang salah? cikgu ke makpak? mereka yang beli ! - merekalah penyebab obes

sonata anak kancil said...

Faiz: ada kata ayam golek!

sonata anak kancil said...

Kak Nora : ayam penyet sedap kak!!! dipenyet2 terasa rempahnya...he3x

sonata anak kancil said...

Zaitun : sedap tak kak??? tu lah dulu2 orang tua cakap...jangan pusing2 buah la...apa aje makanan...tak boleh dipusing2 kang pening!

sonata anak kancil said...

Azmnor: ha3x....makan ayam pusing berpino nampak 1000 bintang jadinya!!! lingkup bisnes

sonata anak kancil said...

Alimaz: betul tu...tu lah salah satu sebab sy tak suka beli2 kat tepi2 jalan ni....kalau nak beli apa2 pun...cek dulu gerai yang patut2 je

Shifu67 said...

ko kalau nak makan ayam pusing ni.. ko kena makan sambil pusing2... baru la ko tak pening.. hahaha!

sonata anak kancil said...

Shifu : tu dah makan sambil menari gelek!!!

Sally said...

Tak penin aihhhh..cube tgk betol2..ayam tu dah x de kepala..ade tengkok aje..so ayam tu x penin..yg mkn dia pun x penin..hehehhh

sonata anak kancil said...

Sally : ramai kata tak pening - boleh cuba ni...tentu yummyyyy...