CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, April 26, 2009

Basuh Kereta RM1???





















Pagi tadi on the way ke highway, ikut jalan Ayer Keroh selepas isi minyak. Nampaklah iklan basuh kereta.

Basuh kereta RM1 ?

Jom, bang kita basuh , bukan main kotor lagi kereta ni.(Sebab masing2 kesibukan teramat sangat, kereta tak sempat2 samada nak hantar kedai, apa lagi nak basuh sendiri aje)

Ok, ala kena beratur pulak dah...

Tak pe la, kita try...Ye la, sape tak nak basuh seringgit je....

Kereta kami pun sambunglah beratur , giliran ke 4 bermula kereta yang dah masuk "pintu gerbang". Apa taknya, pepagi tadi semasa on the way nak balik ke Kluang.

Tak pe bang, kejap je tu. Biarlah , kita test, ok tak dia basuh. Kalau ok, akan datang boleh hantar sini aje.

Tiba giliran kami, kami 5 beranak dok diam dalam kereta - kereta lalu bawah macam pintu gerbang, menderu air paip menyembur pada kereta. Tak sampai 5 minit, kereta diminta berhenti kejap, bukan main cepat lagi mat bangla/nepal basuh dengan shampoo.Tak sampai beberapa minit, kereta lalu bawah"penyapu" - aku cakap penyapu la, sebab dia kibas bersihkan shampoo tadi. Sambil tu baca lah arahan2 bersimbol pada tiang kat tepi - off kan radio, jangan angkat handbreak , entah apa2 lagi. Jadi kereta terus berjalan...sampai lah arah keluar dah kering....

Sambil kereta dibasuh , kami tolong kira berapa pihak ni boleh dapat keuntungannya. Katakan sekali buat tak sampai 10 minit, 1 hari senang2 mahu dapat RM100.

Bila tiba keluar , la patutlah RM1, promosi mulai 15.4 hingga 30 Mei!!!

Lepas tu, mat bangla pun tanya - mahu wax tayar?

Berapa?

Rm1.

Ok, wax. Sekejap aje lah dia wax - buat syarat aje wax...Jadi lah,baru RM2.


Tak termasuk kiraan beratur tadi, lebih kurang 10 minit siaplah kereta dibasuh. Ok lah, pada tak basuh langsung!

Lepas tu, kami pun balik ke Kluang. Masuk aje bandar Kluang, hujan bukan main lebat lagi. Jadi, 'terbuanglah' RM2, kerana kereta kotor semula. Biarlah, sebab esok hubby nak ke KL, hantar Mohd interview lagi!

15 comments:

ONE ZABA said...

kalau nak senang lagi...letak je kreta dalam hujan....sungai ke...hehhh...hehhh

sonata anak kancil said...

OneZ; Basuh kereta dalam hujan , ini biasa (hubby - mandi hujan!),kalau dalam sungai - rela kereta kotor takpe la....nak maut???

INTAN said...

keta daku biasanya setaun 2 kali je basuh.....keta tu pn pemalas mandi mcm tuan dia..ngeh2

bawangmerah said...

sewonooook!

Yunus Badawi said...

kita serupa - bila basuh kete hujan. Sabtu baru ni saya basuh kete kena RM15 pasal CRV. Petangnya hujan. Tadi pegi tempat pengantin hujan lagi lebat. There goes my RM15 huhuhu.

Kalau RM1 takpe lah.

DUN Behrang 2020 said...

tak pe "ilang" 2 hengget...pengalaman tu yg sronok...tgk dr dlm keta...

izman said...

murahnya. kalau ada kat sini, hari2 la cuci kereta

GPI SKSV said...

teringat... 2004.. basuh kereta mcm ni la.. kat bangi masa tu..rm4.. kira murahla.. excited la.. tak baca arahan dia betoi2..

sekali.. lepas keluar dari alat 'penyapu' tu.. tengok aerial radio dah bengkok.. LUPA nak simpan..

kekal sampai sekarang... bior le jadi kenangan.. hehehe

sonata anak kancil said...

Intan: hah??? awal taun (1.1 ) ngan akhir taun ( 31.12 )je? 1st time saya dengar...he3. Klu dah biasa mcam tu, terus aje la...kang tukar gaya, lain jadinya!

Bawangmerah: suspen gak, buat shock current - habislah kete ku!

sonata anak kancil said...

YB: Biasa gitu la , basuh je kete, hari pun hujan! kenapa ye? Lagi satu yg tak gemar, kedai lain, harga lain! Tu kdg2 basuh sendiri - sebagai exercise (tak jimat gak - air kena bayar!)

Dun: ha ha ha...mulanya suspen gak!
Rasanya akan htr tempat biasa aje la...Mcm takut calar je!

Izman: Ni promosi la, lepas tu entah berapa hengget tak tau la, klu berbelas2 tak payah le...rela ku lap sendiri!!!

GPI: Salah sape?lain kali apa2 peraturan yg dibuat sila la baca betul2...mbik ko tak fasai2 habis bengkok arial...gi la, betul semula, kan sakit mata memandang!

JASA said...

keta saya dibasuh oleh bangla naik basikal tiap2 hari. sehari singgit...sebulan 30 inggit..ok la kut

arryani said...

Wei! murah tu...kat man eh?

kat tempat saya dia cekik sampai 11 ingit. boleh basuh 11 kali kat situ. Hampeh btul la..

sonata anak kancil said...

Jasa: bestnya, rm1 setiap hari? woow hari2 kete bersih...lap saje ke? hang sampai hati beri rm1 je, apa nak makan oiii....

Arryani:jom, mai pi reramai kat tempat Jasa....jauh tu! baiklah basuh sendiri.

JASA said...

lap saja....tiap2 hari selepas waktu subuh....memang dia yang letak harga singgit

sonata anak kancil said...

Jasa: kalau ada orang macam tu kat sini, saya pun nak suruh gak!!!Berkilat memanjang ..Bila kete bersih - konfiden je gi keje kan kan kan....( selalu perasan klu kat trafic light - org dok jeling kete ku!)