CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, May 6, 2012

main kejar2...sukanye dia

bertuah punya budak ! main kejar2 pulak dengan aku...go - go - go out !!! aku cuba dekat dirinya...zapppp...dia lari bawah meja...la satu kerje pulak aku nak membongkok ke bawah meja...aku cuba nak tangkap....zupppp...dia lari kat sofa....la....aku dekati dia lagi...panjat atas sofa pulak dah...dia tenung muka aku....go out ! degilnya !!! okey - okey - okey...come here - come here....dia buat dunno aje...muka sardin. alahai kalau korang tak keluar - kang malam2 korang nak kencing ke nak berak ke...macamana?

aku try nak tangkap....berdesup lari depan tv pulak....letih lah aku macam ni...korang lari laju! aku naik semput...okey - kau dok diam2 kat tepi kain baju tu...eeehhhh ....main nyorok2 pulak....zapppppp.....aku cekup dia...dapat ! amik ko...korang faham tak ?kalau nak tidor - sila keluar okey ! jangan degil  - dah ajar - bila  nak tidor korang tidur kat luar...tak kuasa aku nak layan korang ....selamat malam.


ini lah budak2 yang dimaksudkan - Kopi, Koko, Milo
selamat lahir ke dunia pada 12 Rabiulawal (4.2.12) lepas...sekarang dah 3 bulan.
Si Kopi yang hitam legam tu - ada bengkak di perut - ni dah macam keturunan pulak ,
generasi sebelum ni pun ada bengkak jugak - tak sakit - bila dah cukup besar okey aje...tengoklah nanti, kalau nampak dia merana akan bawak ke klinik jugak. La ni...dia pun tak ade le merengek2 sakit...sihat je .

12 comments:

mamawana said...

Best kan main kejar2 dgn kucin. Masa sekolah rendah dulu mamawana suka lari bingkas dan kucing mama akan kejar lebih laju sampai dpt dan gigit2 manja kat kaki mama tanda dia dah berjaya tangkap mama. Nostalgia betoi...

sonata anak kancil said...

Mamawana - he3x....sape menang? kucing jugak menang - kita penat!

Ummi Humaira said...

assalamualaikum .....

apa khabar? ummi sekarang main kejar2 dr rumah sewa ke rumah sendiri yg dok tengah di 'make-up' hee penat dah masuk bulan ke empat nie.

Zaitun said...

Belum habis baca kak Zai dah tahu sonata mesti berkejaran dengan kucing kihkihkih....

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : w'salam - lama sungguh tak dengar khabar berita...alhamdullilah sihat2 orang tua - macam ni la...kdg2 ada jugak sakit sana sini - dah siap sepenuhnya nanti - rumahku syurgaku la...

sonata anak kancil said...

Zaitun - anak kucing aje le sekarang buat kawan - buat gaduh - he3x

Kunang-Kunang said...

Salam Sonata,

Akak tak pelihara kucing. Tapi mana yang singgah, makanan sentiasa ada di luar sana, makanlah, dihalalkan.

sonata anak kancil said...

Kunang-kunang : W'salam - kiranya peminat kucing la kak ni...samalah juga saya...jika yg singgah jemput makan sekali...

Nida said...

olorrr comelnya kucing2 tu semua... anak Nida kata nak seekor boleh?..hehe

sonata anak kancil said...

Nida - kalau ada di sini - memang boleh punya...kucing anak cucu cicit parsi...bulunya memang sgt lembut tapi agak pendek

iizza said...

siannya kena tidur luar..x sejuk ker nnti..^_^

sonata anak kancil said...

izza - pandai lah diorang nak hidup...