CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, September 8, 2008

Salahkah anak?

Sejak akhir2 ni, macam2 cerita aku dapati kisah anak2 yang terumbang ambing dek kerana masalah ibubapa. Anak2 jadi mangsa, ibubapa berpisah - sebab tu macam2 sebablah. Aku jadi pendengar setia, dan tak kata ke si ibu/si bapa - jadi orang tengah, sebab tugas aku nak jaga anak2. Ibu menangis / bapa menangis bercerita hal masing2.Kekadang memang sebak jugalah. Tisu kat meja aku memang aku sediakan, entah berapa kotak dah habis, untuk tujuan ni lah mengesat si air mata...Anak2 bermasalah - jiwa kosong kerana masalah ibubapa. Anak mencari ketenangan / memenuhi ruang kosong dalam jiwanya , jumpa idola terbaik bersama kawan2 yang tidak sepatutnya anak2 ni terjerumus. So, bawalah masalah2 ni ke sekolah. Yang problemnya cikgu sekolah lah, sebab mereka banyak buat hal. Tak terkejar dibuatnya. Kita kena bendung masalah2 ni dalam sekolah. Lepas tu panggil lah ibubapa - mana2 /salah sorang akan datang, apa aku boleh buat? Aku hanya boleh bantu selamatkan si anak dalam sekolah, luar sekolah? tak kan sampai luar kita nak jaga! hah ibubapa mereka lah....Dalam sekolah cikgu buat macam ni, luar sekolah macam tu - kontradik...anak2 juga jadi mangsa.

2 comments:

Harun ( jinggo ) said...

terpanggil saya : untuk memberi komen - tahniah kerana anda meletakkan sebahagian daripada komitmen untuk melihat pembanggunan insan harus di hadapan.kuasa apa yang kita ada seandainya sistem hari ini tidak banyak membantu....

sonata anak kancil said...

Thanks for your comments.Apa2 yang dibuat semuanya mesti ikut prosedur/dasar yang ada.Jika silap, kita juga yang kena.