CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, April 29, 2012

Sekitar T Nagar, Chennai (13)

Tak habis2 cerita Chennai , India ni....hu3x....nak siapkan jugak sampai hari terakhir...lepas habis cite Chennai ni - nak sambung cite lain pulak....Tapi tahu2 aje le - penglipur lara ni sentiasa sibuk !!! macamana nak habis cite2 ni??? Sampai nak sambung cite baru pulak musim cuti sekolah yang akan datang ni !Tak pe - tak pe...janji cite habis jugak ! woooowww...mengalahkan cite 1001 malam

Nak cite lebih2 pun....memanglah tak habis...macamana besarnya negara India tu....macam tu lah - nak cite kisah2 shopping ni pun macam sama juga. Kalau tayang gambar2 tu - mana2 hampir sama jugak. orang2nya 100 % sama ! Lainlah kalau macam negara kita kan...macam2 kaler ada...saya tulis lah jugak sekitar bandar T Nagar di Chennai. Chennai keseluruhan ni memanglah sangat luas...ada macam2 nama tempat - T Nagar ni adalah satu kawasan dalam Chennai - kira besarlah T Nagar ni.

Lepas selesai makan di rumah Salam - kita orang pergi jalan2 ke T Nagar...tengok2 kawasan bandar yang sesak dengan rakyat jelatanya.  Dan saya berjalan ni pun bukannya tujuan nak beli macam2 mende - tak adenya ! hanya untuk merehatkan diri dengan "merantau" ke negara orang. 


 kami melewati kawasan pelabuhan - dulu terkenal dengan Madras

tengah2 kawasan bandar ada sekolah !

ntah ceruk mana dibawa oleh Si Salam ni....semata2 nak mencari kain pelikat...lalalalala....

dah sari suntuk kepenatan "menyopping" dengan bajet ciput....
baliklah kami ke hotel...ambik ko...lepak! malam dah kepenatan - 
kami order ke makanan ke bilik je....berlagak kayo kejap le ! dan harganya pun murah.
berehat - berehat - dan mulalah mengemas , sebab esok dah hari ke 4 nak balik ke Malaysia! 
dah kemas2....alamak ada lagi rasa tak cukup nak beli ... sebelum balik...sempat lagi lah kami meronda ke kedai kain sariiiiii.....lagi. Okey - esok last day saya akan tulis lagi...
lepas tu nak cite ke tempat lain pulak.
penglipur lara nak berehat sebentar....bye



sampai ketemu lagi....

4 comments:

Park Shake said...

Salam, saya ada cadang nak delhi Agra jaipur 2013. Tengok la dulu macamana ? AA pun dah tak mendarat kat Delhi... jadi payah la sikit kena amik masa yg panjang jika naik dari selatan India

Zaitun said...

Salam...lama kak Zai tak tinggalkan jejak tapi sentiasa ikuti perkembangan hehehe...

Teringin juga nak menjejakkan kaki kesana,insyaAllah kalau dimurahkan rezeki.

sonata anak kancil said...

W'salam - lama tak dengar berita ni. Skg AA dah tak ada ke Delhi. India ni luas - kalau nak ke selatan je ambik pakej sampai 10 hari - baru puas hati

sonata anak kancil said...

Zaitun - W'salam kak - ok je kak kalau ke sana - insyaAllah akan sampai lah tu - murah je kak kalau ke India ni.