CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, January 27, 2013

Kuala Gandah - National Elephant Conservation Centre



Kuala Gandah ? Kat mana tu? Awal Disember 2012 saya sekeluarga berpeluang pergi ke Kuala Gandah - pusat pemeliaharaan gajah. Di mana Kuala Gandah - bolehlah  rujuk :Kuala Gandah http://www.nre.gov.my/Malay/EkoPelancongan/Pages/PusatKonservasiGajahKebangsaan.aspx

Perjalanan dari Melaka seawal 7 pagi - berhenti minum - janji dengan anak dari KL - dia dah agak lambat - akhirnya kami dari Melaka redah sendiri melepas tol (ntah apa nama) - yang dekat UIA tu. Jalan punya jalan naik bukit turun bukit Karak Highway - tau2 lah melewati Banjaran Titiwangsa - melalui Genting Highlands - katanya sampai ke Tol Lancang ( tak ade le nak guna GPS pun ) -  ntah mana tak jumpa Tol Lancang - tak jumpa2 - nak terus lagi tak berani - kang tak sampai2 ke Kuala Gandah - haru je....silap haribulan boleh sampai terus ke Kuantan !!! - akhirnya jumpa simpang ke Bentong.

Hubby pun masuk simpang ke Bentong....jalan punya jalan - tak nampak pun signboard menunjukkan Kuala Gandah ! Mak aiiii.........ok tak pe la....jalan lagi sampailah ke Bentong - teruskan lagi sampai lah ke Mempaga sebab dah ada tunjuk ke Kuala Gandah....akhirnya bertanya lah dengan penjual nangka ( sempat beli nangka - best !!!) - nasib baik tak jauh terlepas simpang ke Kuala Gandah - akhirnya sampai la juga....wow berjaya ! Kami dulu yang sampai berbanding anak saya dengan keluarganya.

 Bila sampai ke sini - jangan lupa daftarkan diri anda yer....dapatlah stiker ni....Ketua Unit Gajah?

 Kita boleh beri makan gajah2 ni....makanannya ada dijual - beli jangan tak beli !!!


  sesi memandikan anak2 gajah


Kita perlu sampai  seelok2 sebelum jam 2 petang - supaya tidak miss dengan pertunjukkan gajah di situ. Nak tahu apa pertunjukan tu silalah rujuk di mana2 jua di laman2 web yang ada.

5 comments:

Aku Bapak said...

Kak Sonata,

Bapak nak tanya nak ke Pahang dari Melaka kena ikut dari Gombak/Karak juga ker, xde jalan potong?

che mid said...

Dah beberapa kali lalu kat situ, tapi belum terasa nak menyinggah.. asek nengok gambar jee..

sonata anak kancil said...

Bapak - ke Pahang tu ke mana? Kalau nak ke Kuantan ikut Segamat boleh

sonata anak kancil said...

che mid - akan datang bolehlah singgah sekejap di sini

Amsyahril Syahril said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.