CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, November 29, 2011

Bukan selalu macam ni....! rezeki - rezeki ...

Huhuhuhu.....sedap betul makan hari ni!
Ada aku kisah ? Ingat jugak ...mana lah tahu buat BP naik mendadak.
Mintak2 tidak lah...tak pe - lepas ni kang aku self-check...
Bukan selalu macam ni kan...

Hari tu orang Tawau datang bawak ikan bilis -
pendek kata takat la ni - ikan bilis memang jarang la aku beli !
terima kasih yer....wahai keluarga dari Tawau.Huhuhu sedap betul ikan bilis yang sehat2....
......sehat??? segar la...fresh gitu - makluman lah tokey ikan bilis!
semoga sentiasa murah rezeki .


Lepas tu pulak - kawan anak aku bagi beras (beras bario ke???) ,
pulut & garam bukit dari Sawarak. Baik hati kawan ni yer.....baik ada makna ke??? he3x - harap dia tak baca yer entri ni....tapi aunti ucapkan terima kasih berbanyak jugak yer...lain kali bawaklah  lagi yer ...
(dengan muka tak malunya)

Maka hari ni aku pun cuba masak nasi guna beras dari Sarawak ni....masak lembik2 sikit - macam rasa pulut pulak. Tengahari tadi - aku makan nasi ni dengan ikan bilis goreng + lada = ini .saja.....nasi panas2 keluar dari periuk - makan dengan ikan bilis Tawau - habis !
Simpan nasi untuk petang sikit.

Hubby balik dari ofis - bawak satu bungkusan pulak....aku tunggu depan pintu sambut dia balik -
ni hah - awak teka ape mende ni- orang balik dari Sarawak bagi... okey - ikan masin terubuk!
Betullllll......mana awak tahu ? ye la kalau dah berbalut dengan surat khabar gitu - mestilah ikan masin terubuk....alamak sape nak makan ni ? kat rumah ni terus terang aku cakap - memang jarang sekali makan ikan masin ! aku je yang kadang2 rajin makan - tu pun kalau makan dengan bubur ke...dengan nasi pun jarang makan. Pulak tu dengan BP aku yang tak stabil ni - nak makan ikan masin? Doktor dah nasihat - kurangkan makan masin2....ahhhhhh...aku hantam jugak !!!


Apalagi - aku potong sikit dekat ekor ikan bahagian isi - aku pun goreng....semerbak bau ikan masin goreng petang2 hari. Aku pun makan lah nasi beras Sarawak yang baki tadi + ikan masin terubuk ni.....Erghhhh....sendawa sedap dibuatnya! Dah makan - nak kata kesal - ada jugak...harap okey lah - bukan selalu dapat makan macam ni - dengan lauk yang semudah ini - aku rasa lauk nasi panas dengan ikan masin ni lah yang paling berselera makan.....! sib baik tak ada sambal belacan.....oppps....sambal belacan pun kat rumah ni jarang  makan (sebab bigboss tak makan - anak2 pun taklah makan ) - melainkan perut melayu aku ni je yang boleh hantam segala mak nenek lauk pauk....

dah lama aku tak mengkisahkan cite2 bab makan2 ni....

14 comments:

IMANSHAH said...

memang sedap nampak ikan tu..aiseman

Mknace said...

:) :) :)
i'm back
terbaeekkk!!!!
jengjalan dari mknace unlimited

Anonymous said...

Lepas makan banyKkan bersenam

Bapak said...

wah murah rezeki Kak Sonata

Zaitun said...

Kak Zai pun makan bertambah kalau makan nasi berlaukkan ikan terubuk masin tapi lepas makan kepala mulalah toinggg....

sonata anak kancil said...

Imanshah - kalau suka -
lagilah sedap ! pi Sarawak beli...murahlah & fresh kalau tahu tempatnya

sonata anak kancil said...

Mknace - tk sudi singgah ke sini

sonata anak kancil said...

anony - buat juga sikit - tp byk berjalan

sonata anak kancil said...

bapak - alhamdullilah - semuanya rezeki dari Allah swt jua (jika direnung2 semula apa yang kita keluarkan dapat balasan seperti ini - percayalah !)

sonata anak kancil said...

Zaitun - makan sikit2 dah la kak - sy pun makan sikit je - bahaya!

Nida said...

salam

Part ikan masin tu yg tak tahan.. sini mahal yg amat (ikan kembung masin)..

Farahin dah balik malaysia?

azlina said...

alhamdulilah murah rezeki

sonata anak kancil said...

Nida - sekali sekala rezeki - memang sedap! yessss...Farahin balik cuti 3 bulan.

sonata anak kancil said...

Azlina - rezeki - rezeki - nikmat yang diberikan - alhamdullilah