CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, February 28, 2012

Pulut kuning pulak....

Hari ni tekak mengidam lagi....hari2 ade je berangan nak makan apa...nak makan - kena masaklah !

Dalam stok dah lama tersadai sepeket pulut - ntah bila punya pulut masih ada lagi. Adalah 400 gm...
Tengok dalam freezer ada simpanan santan. Amik ko.....saya rendam sekejap pulut dengan kunyit - lepas tu main pakai tanak je....nak angkat kukus - maleh gue....tak padan dengan pulut sejemput...he3x.
Masak-masak kejap...tak sampai 1/2 jam dah boleh makan.

Tengok2 ada sardine dalam stok - baik lah buat sambal sardine - boleh lawan dengan pulut kuning ni.
Try makan dengan sambal pulak.

sekian, laporan untuk petang tadi...he3x - nak buat kerje sekolah pulak. Cukup masa tidooooo.....untuk makluman semua - kita perlu tidur secukupnya - sekurang2nya 6-7 jam !



psssttt.......
tuan/puan masih tercari2 tempat nak menginap di Melaka?
 silalah lawat @ rujuk di Delima Guest House  
yang menyediakan rumah penginapan dengan bajet rendah. 
Cuma untuk melelapkan mata di malam hari je kan....
setelah penat berjalan @ melancong di siang hari.

6 comments:

al-lavendari said...

saya cukup pantang dengan pulut kuning dengan sambal sardin ..

saya selalunya terlebih tidur.

sonata anak kancil said...

Al-lavendari - pantang apa ni? pantang jumpa terus makan? atau tak boleh makan? ta tau la Al-lavendari peminat pulut kuning ...

agaknya bila saya bersara nanti macam tu jugak kot...terlebih tidur..he3x

KAMATO said...

Huh.... sedap nya

hanniKASIM said...

WOW...menariknya..
my mouth watering already..(",)

Norgadis Labuan said...

Lama dah tak makan pulut kuning, mcm sedap je...

Nur-nba said...

Kak, sedapnya pulut ni.. Lama tak makan..