CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, August 23, 2012

Queen Victoria Market - 15

SELAMAT HARI RAYA ! Mood raya lagi....sesiapa yang sedang berpuasa sunat syawal - diucapkan selamat berpuasa...insyaAllah minggu depan bolehlah raya sepenuhnya...!

Agak relax2 sikit ni...baiklah saya sambung cerita ke Melbourne tempoh hari....tak habis2 lagi ! dah nak sambung ke negara lain pulak ....hu3x...saba-saba-kerje dulu sampai selesai...

2 Jun 2012 - saya merondalah dengan Farhan sekitar Melbourne - pergi ke Melbourne Visitor Center nak mencari pakej yang sesuai untuk 2 hari lagi di Melbourne. Masa ni kawan saya dah selamat sampai ke Malaysia ....Tengok pakej yang terbaik - nak pergi ke Phillip Island - nak tengok Penguins Parade. Pakej yang terbaik kami pilih  $109 aud. untuk 1 day trip. Esok 3 Jun 2012 kami ke Phillip Islands. Nanti akan buat N3 ke Phillip Island.

Lepas selesai urusan bayar pakej - kami teruskan perjalanan - nak ke Victoria Market. Kami guna Melbourne City Tourist Shuttle - free...boleh hop on & hop off di mana2 stops. Tahu tak tahu....ikut aje le shuttle sampai ke mana perginya....sampailah ke Victoria Market.


 berjalan menuju ke Victoria Market


 sebelum menyeberang jalan ke VM - melalui universiti ini ....La Trobe...


 kat sini ada satu...kat tempat lain tak tahu lah kat mana ! 
mereka kat Melbourne aje le yang tahu...

 pilih jangan tak pilih....nak beli ke?

 inilah City Circle Tram yang kami hop on & hop off....free

 suasana dalam pasar ni.....banyak giler barang - macam2 ada...
naik lengoh penat berjalan...habis kawasan kita orang jalan !!!

ntah berapa dollar tu?ko nak beli??? 

Di Victoria Market ni....kalau lah kawan saya ada sama.....tak tahu lah berapa banyak dia kan habiskan saki baki dollar aud di sini - barang2 nya murah ( murah dalam aud ....kalau convert ke RM - kalau $1 dah RM 3 lebih !!! ) - tapi memang murah lah kalau berbanding dengan barang2 yang sama di kedai2 di sekitar bandar / di kedai2 sovenir. Nak beli banyak2 pun - kang satu hal pulak nak bawak balik....kalau boleh nak angkut barang2 yang berkenan....!

Dah habis ronda VM ni....kami balik ke South Yarra....petang keluar lagi...pendek kata , kami gunakan semaksima masa dengan meronda Melbourne CBD...petang kita orang hop on & hop off lagi....nanti saya letak gambar2 lain lagi...



4 comments:

Maiyah said...

slmt hr rya
maaf zahir batin ;)

Aimacomel said...

syoknye g jalan sana, bila la ada peluang nk g melbourne ni ;)
~baby follow sini ye

sonata anak kancil said...

Maiyah - selamat hari raya - maaf zahir dan batin...take care

sonata anak kancil said...

Babycomel - insyaAllah boleh sampai - ada peluang - ruang - wang secukupnya boleh sampai

Tk follow AGK - dan udah kunjung balas jg dan followed Babycomel