CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, June 6, 2012

Selamat kembali ke tanahair

Alhamdullilah, semalam lebih kurang 4.30 petang dah selamat jejak ke bumi Malaysia. Setelah sekian lama - 26 May - 5 Jun (11 hari - 2 hari terbang - selebihnya berada di Sydney & Melbourne - Australia) - betullah kata orang - (biasanya lah...) - hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, baik lah di negeri sendiri. Tetapi bagi segelintir orang, mungkin memang suka berada di negara orang (ikut lah negara mana yang suka kan !).

Kalau saya ni yang dah separuh abad ni, suka tu sukalah juga  lihat tempat orang ni - kalau dah lama  di negara luar ni, mulalah "membuak2" rasa nak balik ! Tapi kalau orang2 muda - suka lah gamaknya nak berhijrah ke / nak bekerja ke / dll urusan di negara luar ni. Tak ape lah awak orang muda kan - bagus lah juga mencari pengalaman di negara orang, kalau dah dah tahu jerih perih merantau di tempat , mungkin lah masa tu nak balik !!! ha3x . apalah saya menyongel banyak benar pulak dah...

Ok lah ini baru introduction je...nak mula merekod perjalanan dari Malaysia ke Melbourne - ke Sydney - ke Melbourne semula - ke Malaysia - pelan2 sikit. Macam banyak benar nak tulis, macam banyak benar gambar2 yang nak dikongsi....tapi masa ni agak terhad...bila dah balik dari bercuti ni....hu3x - mulalah nak susun kerje semula....berbalik lah kepada asal.........nak berblog bila selesai semua urusan2 wajib dulu....kang kena "sound" tak fasal2 kena close down - habislah ....

Nak sambung cite USS, Singapore pun masih terkial2 lagi....ada lagi tu - tapi kalau nak letak The End rasanya ok jugak. Tak pe lah - ada masa saya sambung lagi cite USS tu....bukannya apa - saya nak complete travelog saya je....kalau tergantung cite - tak best lah kan ! orang kata tak ada penutup cite....ha3x - insyaAllah saya tulis lagi....( tulis menulis ni adalah satu daripada 10 rules - how do I do my best every day) . Buku ini dibeli di Melbourne dengan harga $14 aud - bertajuk Little Red Book of Sales Answers - yang dibaca dalam flight semalam.

ok - bye

3 comments:

Yunus Badawi said...

Welcome back.

Lepas ni bolehlah tempek gambar2 menarik semasa di sana.

Banyak tempat yg awak lawati setiap kali cuti sekolah. Rezeki tu.

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi - Terima kasih , masih sudi lagi ziarah menziarah ke AGK ni...lama dah awak jadi sahabat saya...! he3x

Biasanya begitulah YB, saya cuba penuhkan masa cuti dgn travel ke oversea ikut bajet & masa - bila kat oversea - "lapang" rasa fikiran ni !
(kalau gi umrah lagilah sgt lapang!)

Nur-nba said...

Salam..
Seronoknya mendengar perkhabaran akak yg bercuti ke luar negara. Jauh perjalanan, luas pemandangan.. Tak sabar nak tunggu cerita dan kisah percutian akak tu.. :)