CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, May 19, 2012

Santai Di USS (1)

N3 ni sudah menjadi sejarah - Kalau tak ditulis cite ni - maka takkan jadi sejarah. Rakaman N3 ni untuk sejarah anak cucu akan datang ! he3x....Maka,  baiklah saya tulis serba sedikit sejarah saya ke USS @ Universal Singapore Studio pada 31 Mac 2012 yang lepas !~ woooow sudah lama nya....lama tak lama , nak buat macamana kan....sibuk - sibuk - ntah apa yang disibuk tak tahulah...yang pasti saban hari ada je kerje yang dibuat - yang wajib - yang sunat - yang harus.....wah-wahhhh macama2 hukum dikeluarkan...

One Day Trip ke USS ni anjuran koperasi sekolah. Sape nak pergi booking aje le dengan pengurusan koperasi ...opppps koperasi sekolah saya  - nak bawak family pun boleh - janji bayar aje - semua boleh jadi....sendiri pergi sendiri tanggung la ! ha3x....Dipendekkan cerita - dari sekolah lebih kurang jam 4.30 pagi - berhenti solat di R&R Pagoh & sarapan....ramai yang sambung tidur...saya pun terlelap lah jugak.....tengok2 dah nak sampai ke imegresen di Johor / Singapore. Perjalananan semua berjalan lancar - tak ada masalah - semua ahli rombongan beri kerjasama yang bagus - semuanya ikut arahan ketua rombongan - En Hamir & geng...Bayaran trip ni RM270 (pakej lengkap - dengan tiket masuk ke USS - okey lah kot...)

Masuk ke USS lebih kurang jam 9 lebih ...masuk awal2 pagi ni - tengok2 orang pun berduyun2 masuk...
Rupa2nya tokey USS ni adalah orang Malaysia - tokey Genting ! Tapi yang payah dalam USS ni nak makan. Tak ada lah tempat makan yang halal dimakan - kalau ada pun katanya di kawasan Egypt - saya ada nampak lah, tapi masing2 semuanya rasa cuak nak makan...jadi tak la kami masuk. Makan lah apa yang dibawa masuk - bawak roti & buah epal. (ikutkan makanan tak boleh dibawa masuk - pandai2 lah sikit bawak dalam beg tu...).................kalau nak tahu apa yang ada dalam USS ni -silalah google sendiri yer !


Dapatkan Studio Guide , senang kita tahu ke mana nak pergi....tak perlu lah guide bawak kita - kita explore sendiri   - gunakan lah kebijaksanaan sendiri nak ke mana dulu. Saya nasihat kan - kalau pergi ke sana - pergi masuk ke tempat2 yang ada "permainan" - masuk ni dulu - sebab orang sangat ramai bepusu2 nak masuk...beratur wehhhhh.....ikut turn - jadi kalau cepat masuk - cepatlah kita masuk - rugi lah kalau kita tak cuba "permainan" yang disediakan sebab kita dah bayar full-package.


 mercu tanda USS


mula2 saya & geng pergi ke New York....he3x....dapat tengok apa yang ada di New York ni....
macam2 ada....pelakon handalan pun ada ! badut pun ada ....adalah jugak berposing dengan mereka ni...





 transformer...kita orang masuk permainan ala roller-coster ni dan merasai sendiri gamatnya keadaan bersama2 transfomers! menjerit2 - sebab transformer ni terkam kat kami....



dah selesai bersama transformer kita orang naik yang ini pulak - benda alah ni berpusing2....sib baik tak lama - kang pening tak fasal2...tapi okey la - kalau tak naik tak tahu kan.


baik lah saya berhenti dulu....ada lagi tempat2 yang menarik lagi....esok2 pulak ....bye 

6 comments:

Nur-nba said...

Teringat kenangan waktu ke USS tahun lepas.. Tentu banyak perubahan.

fatiha's boutique collection said...

mesti best kan dpt g sana...aih bila la nak ade duit leh g jalan2 lagik..hehe

sonata anak kancil said...

Nur-ba - sama jugak kot...nak pergi lagi!

sonata anak kancil said...

Fatiha's - pelan2 kumpul - insyaAllah boleh sampai la tu

azlina said...

teringin juga nak ke sana untung koperasi sek buat lawatan melancong ke sana..

sonata anak kancil said...

Azlina - tak ada untongnya sebab untuk kebajikan ahli2 koperasi je...