CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, December 22, 2008

Nice Holiday

Hari ni aku dah selamat kembali ke Malaysia. Sepanjang melancong ke Sumatera Barat banyak pengalaman & pengetahuan baru diterima.

Ingin aku rakamkan di sini perjalanan aku ke Sumatera Barat khasnya ke Bandar Bukittinggi, Bandar Padang dan Bandar Batu Sangkar di Tanah Datar.

Aku ke sana dengan biaya BS (bayar sendiri)~~~istilah kat sana! Rombongan ni adalah rombongan anak pengakap atau di sana dikenali sebagai Pramuka. Tapi yang pergi ni adalah ibu2 dan bapak2 pengakap!!!Dengan pakej 5 hari 4 malam sebanyak RM900 (flight & ground) memang seronok giler la, sebab yang pergi ni semua adalah boleh dikatakan yang tahan lasak, & kuat berjalan (aku je 1st day agak lepak).

Pengurus Hj Abd Kader - Pesuruhjaya Pengakap Melaka & gengnya ~~~En Mohd Siraj, Tn Hj Zainal, Tn Hj Ismail ( semua ni suka ngusik & mengenakan orang). Juga bersama aku ialah Pn Mainon (mantan bos ~~~mem En Mohd Siraj~~~dia yang ajak aku pegi). Aku sekeluarga dengan keluarga En Mohd Siraj (pasport kumpulan)~~~ berlima ( Aku + Mohd + En Mohd Siraj + Pn Mainon + Munira ~~~anaknya).


Mohd ikut sama, dia dibiaya oleh PAMA ( apa nak di kato~~~baru habis sekolah). Oleh sebab dunia dia ni dunia sekolah & buku aje, lepas habis SPM ni, abah kata bawaklah dia pegi tengok dunia luar pulak. So aku ke sana dengan Mohd.

Begitu juga dengan Munira pun sama dengan Mohd baru habis SPM juga. Semuanya sebagai "hadiah" yang selama ni dok pulun dengan buku aje. Kami dari Melaka 11 orang, dan yang lain adalah dari Pahang seramai 26 orang. Bos2 pengakap negeri ni join-venture buat trip.


Untuk pengetahuan yang sudi membaca catan aku ni, Hj Abd Kader ni memang mahir sangat dengan kawasan Bukittinggi sebab isterinya orang sana!!! Jadi memang tak jadi masalah, dia dah tahu selok belok kat sana.

Kalau ikut dia, orang kata tak "lapar" la...Tempat2 makan semuanya adalah yang dia dah biasa lagi arif.Begitu juga tempat shopping ~~~dengan dia dapat very2 good price!Sebab tu, dia sentiasa bawak orang, dikebanyakan tempat di sana. Orang pengakap kan selalu ke sana...Kalau rakan blog nak ke Bukittinggi, hah kita boleh mintak Hj Abd Kader uruskan, apa kata kita semua buat rombongan ke sana!!!BEST!Teruja nak ke sana lagi~~~macam2 ada, paling best gi shopping lah, kayo kita kat sana (jutawan ~~~nilai Rupiah : ribu2 dan juta )



0 comments: