CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, December 1, 2008

Day 2 - Muzium Sabah












2nd day di KK, 'meronda' sekitar kawasan KK. "Tour guide" Ayeen & Kak Bie ( family panggil kak Bie - kita semua pun ikutlah - wow jadi 'driver' - TQ). Ada kereta sebiji, semua boleh jadi ! Apa lagi kita orang ronda lah sekitar KK. Mula2 tu ke Signal Hill dulu, lepas tu ke Wetland. Lepas tu teruslah ke Kampung Warisan & Muzium Sabah. Sebenarnya aku ni dah kali ke 2 (Muzium & Kg Warisan).

Ke Tawau & KK ni dah masuk kali ke 4.
Aku suka
ke sini, sebab dapat tengok natural beauty -walaupun di bandar KK, tapi bila jalan jauh ke kawasan perkampungan alam semula jadi sangat cantik! Tu yang buat teruja, selalu nak datang ke sini.


Itu pun tak sempat nak ke Gunung Kinabalu, sebab perlu bermalam somewhere di Kudansang. Lain kali, kena fokus ke situ saja, baru best.

Secara tak langsung juga aku jadi camera woman , hubby pesan suruh ambik gambar2 landscaping untuk koleksi dia. That's why perlu banyak 'meronda' untuk tengok2 apa yang patut dirakamkan sebagai persediaannya memberi lecture/ceramah/kursus bidang landscaping. Mana aku nampak berkenan habislah aku ambik.


Balik nanti kalau tak suka, delete aje le...Biasanya dia "sapu' semua. Sebab tu aku banyak tepek gambar natural landscaping! Sangat cantik~~~~Aku tepeklah gambar2 sekitar kawasan muzium ni, dalam muzium tak boleh dibenarkan rakam, nak kena saman laanggar le peraturan tu...



2 comments:

Unknown said...

selamat bercuti.insyallah kalau ada ruang dan peluang saya akan menjejaki tempat tu...

sonata anak kancil said...

Bagus-bagus, boleh JV panjat Gunung Kinabalu!